rødhette* Skrevet 14. februar 2007 #1 Skrevet 14. februar 2007 er det egentlig noen begrensninger for hvor lenge de bør være i den om gangen?
Gjest Skrevet 14. februar 2007 #2 Skrevet 14. februar 2007 Jeg spurte i en butikk da vi fikk en sånn i vbarselgave. De sa at vi kunne begynne med 20-30 min i gangen i begynnelsen, og så gradvis øke på etterhvert som han ble sterkere i ryggen. Syns dette var ganske vagt jeg da, så spurte fysioterapeuten da vi var på barselgruppe. Hun sa at det ikke var noen begrensning på babybjørn.
mariell82 Skrevet 14. februar 2007 #3 Skrevet 14. februar 2007 Babybjørn er ganske belastende på små rygger. Vil anbefale deg å prøve ERGO sele. På den blir vekta fordelt helt annerledes på både mor og barn. Les litt innpå tettintil.no
BettyBoob Skrevet 14. februar 2007 #4 Skrevet 14. februar 2007 babybjørn selen er det verste kjøpet jeg noen gang har gjort. etter at jeg kvittet meg med den kjøpte jeg en ERGO, og det var som en ny verden!!!
rødhette* Skrevet 14. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 14. februar 2007 Vi har allerede baby björn, ville bare høre hvor lenge jeg kan bruke den nå
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 14. februar 2007 #6 Skrevet 14. februar 2007 Vi bruker den av og til. Er 8 kg og 5 mnd+
Mamma til verdens beste barn Skrevet 14. februar 2007 #7 Skrevet 14. februar 2007 Da har vi helt forskjellige erfaringer, jeg ELSKER babybjørn selen vår. Har den med ekstra støtte i korsryggen. Lille elsker å sitte i den og vi bruker den fortsatt litt hver dag, nå er han 10 mnd. I begynnelsen brukte vi den bare maks 20 min av gangen. Og det er tydligvis ulike oppfatninger blandt fysioterapeuter, vår sa at den var kjempefin fordi den følger og støtter de små kroppene perfekt. Selvfølgelig må den være stilt inn riktig, men det er jo merket ganske greit inne i selen syntes jeg. Så deilig å ha babyen inntil seg og ha hendene fri:) Kos deg med selen din du!
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2007 #8 Skrevet 14. februar 2007 Mener jeg har hørt 20 min pr måned de er jeg. Noen som kan bekrefte dette?
Banshee Skrevet 14. februar 2007 #9 Skrevet 14. februar 2007 Datteren min er nettopp fylt 2 mnder og hun sitter lenger enn 20 minutter i sin sele ja.. Hun er kolikkbarn og gankse plaget, og bb selen er til enorm avlastning for meg og ryggen min når jeg bærer halve døgnet. Hun elsker selen og blir rolig nesten med en gang hun kommer oppi den fordi hun sitter så omsluttet i den. Så hver sine erfaringer, men jeg hadde ikke klart meg uten den.
Labbetøs Skrevet 14. februar 2007 #10 Skrevet 14. februar 2007 Det jeg har hørt er 20 minutter per mnd de er (som nevnt ovenfor). Altså skal ikke selen brukes før ungen er en måned gammel. 0 mnd = 0 min¨ 1 mnd = 20 min 2 mnd = 40 min 3 mnd = 60 min 4 mnd = 80 min 5 mnd = 100 min Etter 5 mnd var det ingen begrensninger lenger. Er nok mange ulike syn på dette, men det er det jeg har hørt i hvertfall
Videlivi Skrevet 14. februar 2007 #11 Skrevet 14. februar 2007 Jeg har også hørt 20 min pr mnd. Vi er veldig fornøyd med BabyBjørn. Har slynge også, men føler meg ikke konfertabel med den, derfor er ikke den i bruk.
Kjerringhelvetet <3 Skrevet 14. februar 2007 #12 Skrevet 14. februar 2007 Kiropraktoren vår sa at 30 minutter var max fra babyen er ca en måned. Deretter kunne man øke på når barnet klarte å sitte selv (eller nesten av seg selv) rundt 6 mnd, for da var skjelettet mer modent.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå