Gå til innhold

oppskrifter på middag til 6 mrd. baby??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lyst til og lage noget av middagen selv, men mangler virkelig ideer og tips.

så kom med det dere har

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kok opp ca en dl vann. Ha så i oppskåret (helst i små biter) liten kyllingfilet, 1 potet, 1 gulrot, litt brokkoli + hva evnt du måtte ønske. Kok dette i ca 10 minutter, ha i litt olje, og mos til passe konsistens. Sunt og godt:) Blir vel ca 3 porsjoner ut av dette.

Veldig enkle greier da:)

Skrevet

Gå til innkjøp av gulerøtter og palstinakk og potet. I fryseren kan du ha fryst brokkoli, erter, mais og blomkål. Så kan du variere mellom disse grønnsakene. Kok de ferske og ha i de fryste noen min på slutten. Jeg har ofte røde linser i også, samtidig som de ferske grønnsakene. Har dere kylling til middag, ta i en bit av den og kok sammen fra begynnelsen. Eller annet kjøtt.

Jeg syns det er veldig enkelt å lage mat til ham hver dag når jeg har litt blanding av ferske og fryste grønnsaker.

Lykke til!

Skrevet

--- og selvfølgelig skal du mose det og ha olje i. Bruker ofte meierismør jeg da. Også er det veldig godt med litt charlottløk i fra begynnelsen, da smaker maten mer.

Skrevet

Bruker rester etter vår middag hvis det er noe som egner seg. Må tilberedes uten salt, da riktig nok....

F.eks. 1 potet, 1 kjøttkake, litt makaroner, og grønnsaker. Tilsetter litt kokt vann eller noe av kokevannet fra grønnsakene, og bruker stavmikser mor å finmose. Dette holder til 2 måltider til snuppa vår på 7 mnd.

Skrevet

Jeg har prøvd å bruke stavmikser, men synes det blir så seig og tykk guffe av det. Bruker dere håndmoser, eller hva?

Skrevet

Potet blir en seig guffe, men ikke andre grønnsaker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...