Gå til innhold

Er dette riktig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei.

Har lest at man kan utse seg om man kan gifte seg i kirke ELLER i byfogdkontor, det spiller ingen rolle? Er dette riktig?

Jeg er ny i Norge og kjenner bare at man først gifte seg i kontor og i kirke etterpå hvis man har lyst til å gifte seg enda en gang.

Hm ...

Onsker dere en kjempefin Valentinsdag!

Klem fra

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke helt sikker på om jeg forsto spørsmålet ditt riktig, men her i Norge er man "gyldig" gift hvis man gifter seg bare i kirken ja.

Og en fin Valentines dag til deg også :)

Skrevet

Stemmer det da at man bare er gyldig gift når man gifter seg i kirken og ikke ved byfogden...det har jeg aldri hørt om???

må vel være like gyldig gift samme om man gifter seg i kirken eller byfogden vel??

Skrevet

Hehe kunne lett missforståes ja :)

I noen land er ikke ekteskapet gyldig hvis man gifter seg i kirken. man gifter seg da først på et kontor med et kirkebryllup rett etter for dem som ønsker det.

mens man her i Norge kan man velge enten kontor eller kirke :)

Skrevet

I Norge gifter vi oss bare en gang (hvis vi ikke blir skilt da og gifter oss på nytt, det er det jo mange som gjør...). Du blir altså like mye gift om du gifter deg i kiken, på Rådhuset eller med en annen godkjent vigsler. Må ikke gjenta løfter eller noe i kirken hvis du gifter deg i rådhuset. Noen har allikevel en velsignelse i kirken hvis de f.eks. ble gift i en ambassade i utlandet.

God Valetinsdag tilbake til deg!

Skrevet

Tusen takk for deres svar!! Nå jeg forstår!

En hyggelig kveld.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...