Gå til innhold

Desperat etter hjelp...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i svangerskapet mitt vært endel plaget med sopp i underlivet... Nå er det 7 mnd siden fødsel og nå fortsetter det og komme tilbake virker det som... har prøvd canesten kurer men det fungerer ikke mer enn en ukes tid så er det tilbake... Men har generellt vært veldig plaget med rød hud og kløe nedentil etter fødsel... Noen som har noen erfaringer eller råd og dele med meg ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde det samme problemet for noen år siden... Om igjen og omigjen med canesten.. Men så viste det seg at det var litt eksen liknende utslettogså... Fikk en mild kortison salve hos lege og da ble jeg kvitt det.. Har hatt sopp et par ganger etterpå men da har canesten kurene hjulpet...

Skrevet

Sover du uten truse? Det hjalp for meg i en periode da jeg slet med det.

Vask deg kun med vann, tørk godt (kanskje med hårtørrer forsiktig) og ikke bruk tette bukser en periode.

Skrevet

Ta kontakt med legen din og få en kur hos han. Jeg husker ikke hva medisinen heter men den er mye mer effektiv enn canesten.

Hvis du fortsatt ammer og ikke har fått tilbake mensen ennå så er nok årsaken til at soppen kommer at hormonene ikke er helt som de skal være ennå. Du kan prøve sånne kapsler som de har på apoteket (vivag) som gjenoppretter syrebalansen i skjeden.

Skrevet

ja lurer på om jeg kanskje har noe sånt... husker du hva den salven heter ? har en mild kortison salve jeg fikk til jenten min som heter noe sånt locobase eller noe sånt... bare tenkte om jeg kanskje kunne bruke den.....

Skrevet

Yoghurt er et efektivt middel for meg. Det så SPISE yoghurt, altså! :D Spiser du litt yoghurt minst annenhver dag, tror jeg soppen holder seg unna.

Og mye søtt er ikke bra. Mye søtt kombinert med ingen yoghurt har gitt meg sopp.

Skrevet

jeg fikk en liten pille hod legen jeg-på resept. og da ble det borte. hadde det i hvertfall et halvt år før det.. fikk det tilbake en gang til, og da fikk jeg dobbel kur og har ikke hatt det siden.

husker ikke helt hvordan det er men tror det var først en pille, og så en til etter en uke eller noe sånt.

Skrevet

Du kan også ta melkesyretabletter i stedet for yoghurt. De kan kjøpes på apotek.

Skrevet

hmm.. jeg glemmer alltid å trykke anonym når jeg svarer på sånt her jo.... hmmm...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...