Anonym bruker Skrevet 14. februar 2007 #1 Skrevet 14. februar 2007 I går la jeg sønnen min (2år) mellom kl. 19-19.30. Han lå i senga og bablet i par timer før han endelig faller i søvn. Selv gikk jeg og la meg i 22-tiden (legger jeg meg før, klare jeg ikke å sove). Så ble liggende slik og bekymre meg for skolenarbeidet. Og da jeg endelig begynner å falle i søvn (ca. 1.30- tia), våknet seff gutten. Jeg sto opp og la han i senga mi, for da tenkte jeg kanskje vi kunne få sove litt....men nei. Det ble masing av vann, smokk, pute og alt som er. Og slik varte det til kl. 03. Da han endelig sov igjen, ble jeg liggende litt våken, for var redd for å sove i tilfelle han skulle våkne. Men da det gikk ca.15-20 min uten at han våknet, begynte jeg selv å sove....til vekkeklokka ringte kl. 6. Så da måtte jeg stå opp, lage matpakke til oss begge (bhg og skole), finne frem klær osv. Og alt dette gjorde jeg med subbende føtter. Hjernen min nekter å samarbeide med meg, armene levde sitt eget liv, og jeg fikk en del blåmerke etter å ha snubla i ting. Og slik har det vært de siste ukene. Ikke hverdag, men nok. Jeg er alene med han, så derfor er det ingen som kan overta. Besteforeldrene og faren har vært opptatt, så dem har ikke hatt mulig het til å passe han litt. Heller ikke moren min kunne hjelpe, for hun jobber også. Så nå sitter jeg her, i fritime...og prøver å gjøre hva som helst for å ikke falle i søvn. Jeg skjønner ingenting i timen heller, så lurer på om jeg skal skulke resten av dage, men får så dårlig samvittighet...siden jeg sliter litt. Har helt i meg tonn med kaffe, men det ser ikke ut til at koffeinen funker noe særlig. Nå grue jeg meg til resten av dagen. Henting i bhg, lage middag og har en del ting som må få gjort hjemme. Dette ble mye klaging, men det hjelper å få ut litt frustrasjon. Er det noen mødrer der ute som orker å lese alt dette, og som kanskje har noen råd med på kjøpet....ville jeg vært evig takknemlig mot .
Gjest Skrevet 15. februar 2007 #2 Skrevet 15. februar 2007 Har du noen venninner som kanskje kunne hjulpet deg? Hentet han i barnehagen en dag og hjulpet deg med husarbeid, så kunne du fått noen timer for deg selv å sove eller bare slappe av? Kan det være at dulegger han for tidlig? Vi har alltid lagt jenta vår 19, men når hun ble litt over 2 år våknet hun om natta og styra akkurat som sønnen din om natta, kjempe slitsomt. Vi begynte å legge henne 20 istedet, da sover hun hele natta, våkner en gang for vann. Ønsker deg lykke til, håper det ordner seg!
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2007 #3 Skrevet 16. februar 2007 jeg har venner som stiller opp, men desverre er dem også ganske opptatt om dagen. Dem jobber ganske mye, og jeg har ikke så veldig lyst til å være en belastining for dem. Kanskje jeg skal prøve å legge han senere. Takk for rådet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå