Gå til innhold

Hvor lenge pågår seperasjonsangsten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror kanskje det er det som er i gjære nå....kjempehyl i forb. med legging...brekker seg og virker livredd. Håper det ikke varer så lenge...synes jo så synd i lillegull :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke alle som får den separasjonsangsten, mens andre har den jo til de blir voksne. Man må lære barn å bli kvitt slik angst. Når barn begynner i barnehage bruker vi 3 dager på tilvenning. Om du har en liten baby så er det ikke sikkert at hverken du eller barnet ditt er klart. Ellers vil jeg anbefale å jobbe for det nå. Mulig at noen vokser det fra seg med alderen, men har enda til gode om å høre om barn som velger noe annet enn mammaen sin.

Skrevet

Nå blander du vel kortene litt her, anonym 2...

Skrevet

Hos oss varte separasjonsangsten ved leggetid ca èn mnd. Hvis du bare klarer å gjøre barnet trygg på at du fortsatt er der selv om h*n skal legge seg til å sove, så går det ganske fort over. Ikke gå fra babyen før h*n er rolig når de er inne i denne fasen. Hvis du går fra mens h*n (du gjør sikkert ikke det altså, må bare si det ;o) er så hysterisk, er du bare med på å trigge mer angst.

Etterhvert kunne hun sovne greit når vil la henne, og hun følte seg trygg, men enda en stund kunne hun vokne opp og være redd fordi vi ikke var der. Det kan være litt krevende når det står på, men det går over ;o)

Skrevet

Det varierer veldig mye, tror jeg. Stakkars liten, det er ikke så greit når man ikke har begrep på sted eller tid. :)

Og til anonym 2, det er mulig at jeg misforsto svaret ditt, men én ting er helt sikkert, ingen barn kan tvinges til å føle seg trygg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...