Gjest Skrevet 14. februar 2007 #1 Skrevet 14. februar 2007 Min er født d. 11. august. jeg har valgt 80% lønn. Nu er jeg igang med at se igjennem papirene, og kan der se at vi får fødselspenger frem til d. 3. sep. (pappa må senest begynde permen d. 25/7) Er ikke det for lang tid??? Ja, jeg tar altså ikke en telefon til NAV, for at få mindre perm!!!!! Så håper dere kan hjelpe?
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2007 #2 Skrevet 14. februar 2007 Du burde nok ringe, for er redd for at di hadde krevd pengene tilbake om di hadde betalt ut for mye. Har selv ei jente født 6 august og her må mannen ut i permisjon i mai mener jeg det var. Fikk foresten et brev hvor det sto at jeg hadde permisjon frem til mars med mellomste jenta, selv om permisjonen var ferdig i april. Da jeg var innom nav var det en skrivefeil og på dataen dems sto den korrekte datoen.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2007 #3 Skrevet 14. februar 2007 Var omvendt, sto at perminsjonen var ferdig i mars, selv om den faktisk var ferdig i februar, altså sto det at jeg hadde en mnd lenger permisjon. Er neimen ikke lett og konsentrere seg om hva en skriver, når en har en 6 md gammel unge på fanget, hehe
Gjest Skrevet 14. februar 2007 #4 Skrevet 14. februar 2007 Jenten vår ble født 3. august. HAr 80% dekningsgrad, pappaen skal ha sine 6 uker med permisjon fra 13. juni. tror du skal ta en tlf til nav, litt kjedelig å måtte betale tilbake.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2007 #5 Skrevet 17. februar 2007 eg fødde 1. aug og skal på jobb igjen ca 16. juni - da begynner pappa sin perm. kommer jo litt ann på ferie og sånn om når en begynner... 80% lønn her også. Ble skuffet, trodde eg skulle få lengre. Fødde 2 uker for tidlig også, og dermed fikk eg brev om at permisjonen bli forkortet....-skjønnte ikke helt den , men sånn er det vel bare..
Omr Skrevet 17. februar 2007 #6 Skrevet 17. februar 2007 Vi har 100%, men kan si hvordan vi har det: Jeg begynner på arb. i beg. av mai - da er det pappaperm til medio juni (1 uke igjen til sommerferien til lærerne;)). Grunnen til at det virker så lenge for oss, er at ferien min fra i fjor (hele juli mnd gikk bort i sykmelding og permisjon før fødsel), og den blir regnet inn i permisjonen. Og så er jo 3 uker før fødsel - så 10 mnd er i realiteten kun 9 mnd. Glad jeg har ferien fra i fjor;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå