Gå til innhold

Dere med barn født i august (ang. perm)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min er født d. 11. august. jeg har valgt 80% lønn. Nu er jeg igang med at se igjennem papirene, og kan der se at vi får fødselspenger frem til d. 3. sep. (pappa må senest begynde permen d. 25/7)

Er ikke det for lang tid???

Ja, jeg tar altså ikke en telefon til NAV, for at få mindre perm!!!!!

Så håper dere kan hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du burde nok ringe, for er redd for at di hadde krevd pengene tilbake om di hadde betalt ut for mye.

Har selv ei jente født 6 august og her må mannen ut i permisjon i mai mener jeg det var.

Fikk foresten et brev hvor det sto at jeg hadde permisjon frem til mars med mellomste jenta, selv om permisjonen var ferdig i april.

Da jeg var innom nav var det en skrivefeil og på dataen dems sto den korrekte datoen.

Skrevet

Var omvendt, sto at perminsjonen var ferdig i mars, selv om den faktisk var ferdig i februar, altså sto det at jeg hadde en mnd lenger permisjon.

Er neimen ikke lett og konsentrere seg om hva en skriver, når en har en 6 md gammel unge på fanget, hehe

Skrevet

Jenten vår ble født 3. august. HAr 80% dekningsgrad, pappaen skal ha sine 6 uker med permisjon fra 13. juni. tror du skal ta en tlf til nav, litt kjedelig å måtte betale tilbake.

Skrevet

eg fødde 1. aug og skal på jobb igjen ca 16. juni - da begynner pappa sin perm. kommer jo litt ann på ferie og sånn om når en begynner... 80% lønn her også. Ble skuffet, trodde eg skulle få lengre. Fødde 2 uker for tidlig også, og dermed fikk eg brev om at permisjonen bli forkortet....-skjønnte ikke helt den , men sånn er det vel bare..

Skrevet

Vi har 100%, men kan si hvordan vi har det:

Jeg begynner på arb. i beg. av mai - da er det pappaperm til medio juni (1 uke igjen til sommerferien til lærerne;)).

Grunnen til at det virker så lenge for oss, er at ferien min fra i fjor (hele juli mnd gikk bort i sykmelding og permisjon før fødsel), og den blir regnet inn i permisjonen. Og så er jo 3 uker før fødsel - så 10 mnd er i realiteten kun 9 mnd. Glad jeg har ferien fra i fjor;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...