Gå til innhold

Hjelp.... Skal til Oslo... Trenger tips!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forslag til høvelig rimelig overnatting for to voksne med en liten baby? Bør være mest mulig sentralt:-)

Andre forslag til butikker, ting å se når man er der? Jeg er så lite kjent i Oslo, har ikke vært der så ofte...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm, hva med Scandic KNA i Parkveien? Ihvertfall sentralt. Gyldenløve i Bogstadveien. Noen hoteller på frogner også: Ritz og Gabelshus i Niels Juels gt. Husk å spørre om det er heis på hotellet. (Barnevogn)

Skrevet

Tusen takk, skal ringe ganske snart:-)

Skrevet

Åja, og så er det Vika Atrium vis a vis Aker Brygge. Aner ikke pris

Skrevet

Ett lite tips, ta inn på ett hotell vest for Egertorvet. Mye bedre omgivelser for foreldre og baby på bytur! Alle hotellene som er nevt er på vestkanten og er hyggelige steder. Elsker Gabels hus, utrolig koselig sted. Vi pleier å ha alle store familieselskap der:) Gammel bygning med eføy overalt:) Virkelig koselig og 5min fra sentrum med trikk, 20 min å gå til Karl Johan. Aner ikke pris da...

Fra Egertorvet mot Oslo s og i gatene bak Akershus og Stortinget er det desverre mye narkomane og horer, jeg har bodd her hele mitt liv men syntes ikke det er noe trivelig å gå der hverken på dag eller kveld. Dvs Karl Johansgate er jo okei på dagtid da.

Skrevet

Vi brukte Gabelshus hotell på jobben, det er kjempefint. Det koster nok litt over tusen kroner, men mulig du kan få det billigere hvis det er en hverdag for eksempel, prøv deg fram.

Skrevet

Haraldsheim Vandrerhjem har hotellstandard og er nok byens beste rimelige overnattingstilbud. tror det er ca 400 kr for dobbeltrom inkl stor frokostbuffet. Ikke i sentrum, men både trikk, buss og t-bane rett ved + gratis parkering.

Skrevet

ang. haraldsheim:

...og barnevennlig! da jeg bodde der hasdde vi ikke barn, men det var mange familier der + lekeplass osv

Skrevet

Hvis du er medlem i COOP så har de tilbud på hotell i Oslo, 2 netter før 2 pers 1398kr.

Hvis dere skal spise lunjs kan jeg anbefale Onkel Donald på universitetsgate (tvergate til karl johan nesten ved slottet) eller Ett glass på Rosenkranzgate.

Skrevet

Du burde trille en tur i Frognerparken, kjempekoselig. Ta en kaffe på kaffebrenneriet og prøv kyllingsandwichen der. Sten og Strøm senteret midt på Karl Johan har en ganske bra barneetasje, med Fru lyng, Polarn og Pyret og lekebutikk. Child Planet på Majorstuen er super for barna, men blir ofte veldig fullt der i helgene. God mat har de også. Ellers de klassiske tingene som Holmenkollen og Akershus. Trill en tur på Grünerløkka og spis på Mucho Mas, veldig trangt og kjempegodt! Ta bussen opp på Utsikten ved Ekeberg, fantastisk utsikt over hele Oslo og fjorden. Der Munch hentet inspirasjon til ikke ukjente Skrik:)

Alle ting som gjør det godt å bo i Oslo:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...