Gå til innhold

Har dere søkt barnehageplass?


LilleMalin♀♂♂

Anbefalte innlegg

Sendte søknad på internett i går. Litt spennende og litt vemodig... Selvom det er et halvt år til start, går det fort synes jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, vi har søkt. Det blir veldig spennende. Det er visst ikke lett å få plass heller her i bygda som vi bor. Mange barn om plassene for tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også søkt. Har egentlig lyst å være hjemme med Alver ett år til, men det har vi ikke råd til. Synes de er så altfor små når de begynner i barnehagen... Men det er jo fint å få være sammen med andre barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har søkt for å ha en plass. Synes i likhet med mange at han er for liten når han bare er ett år, men økonomiske grunner her også, vi planlegger å kjøpe hus og få flere barn, så da må jeg nesten jobbe. men hvis jeg hadde visst at dette var det eneste barnet vårt så hadde jeg blitt hjemme ett år til.

 

Satser på å få til en avtale med barnehagen slik at vi kanskje kan få utsatt starten litt - vet ikke om jeg får jobb med en gang, for jeg jobbet for vikarbyrå før fødselen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, har søkt. Her i kommunen er det visstnok full bhg-dekning fra august 2007, så da satser vi på det. Når tiden nærmer seg blir det nok vemodig å sende han i bhg, men skal bli greit å jobbe litt igjen også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, det har eg faktisk gløymt!! Føler det er så lenge til, men er vell på tida å søke snart. Når er søknadsfristen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi søkte den dagen han fikk personnr. vi! Så han har stått i barnehagekø siden september! Bor i Bergen så her går det etter hvilken dato man søker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi.. borutpå landet i nordnorge, så her søker man såbegynner man stortsett når man vil... føler meg litt heldig sånnsett.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, vi bur og i Bergen og søkte med ein gong me fekk fødselsnr. Har ikkje vore i kontakt med barnehagene, litt usikker på om eg skal ringe for å høyre korleis me ligg an?? Kva har andre gjort??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Ja vi har søkt og fått,.... selv om det ikke er tildeling enda har vi fått beskjed at vii er garantert plass og har fått det skriftlig for vi eier en andel i andelsbarnehage.... deilig... og vemodig å måtte sende de dit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har søkt. Trist å tenke på at han snart skal i barnehagen, men han må jo bare det. Har ikke råd til å gå hjemme og suldre. Håper bare vi får plass, en måned til vi får svar på det. *krysser fingra*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har søkt, litt trist igrunn, men jeg skal på skole så han må i bhg, blir familiebhg da, tror jeg. Synes det høres litt drastisk ut å ha lillemann i vanlig bhg med 20 unger:p men jeg er sikkert litt rar, hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I likhet med de andre i Bergen her søkte vi med en gang vi kunne. Men tviler på vi får plass..så hvis vi ikke får plass nå til høsten blir jeg hjemme 1 år til. Klør litt etter å arbeide igjen, men samtidig blir det koselig å få være mer hjemme med lillemann:)

 

Brumlemor: på bergen-kommune.no kan du logge inn å se hvordan søknaden deres ligger an, eller du kan ringe barnehageservice

(tlfnr: 05556)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har søkt på barnehageplass. I Oslo er søknadsfristen 1. mars, og det er trekking om plassene, så om en søkte med en gang ungen var født, trenger ikke det å hjelpe denne gangen. Men fra neste år skal det visst bli sånn som det er i Bergen, først til mølla prinsippet.

Gruer meg enorm til snuppa skal i bhg jeg, syns hun er så lita og tror ikke alle har godt av å være så mange timer borte fra foreldrene sine. Uff, føler liksom at bhg som står for oppdragelsen da.. Blir jo ikke mange timene sammen på kvelden før hun sikkert er stuptrøtt og legger seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir hjemme et år til... Satse på en liten jobb et eller annet sted på kveld/natt/ helg et år... Har jobb i kommunen å gå tilbake til... men den får vente..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...