Gå til innhold

Har gitt smaksprøver

Anbefalte innlegg

Skrevet

med havregrøt, og hun elsket det.. Ble bare sur når hun ikke fikk mer.. Går det greit at jeg begynner så tidelig og er det farlig?

Føler hun er sulten selv etter mme, så jeg begynnte litt forsiktig med smaksprøver..

Flere som har gitt grøt før barnet fylte 4mnd?

Signerer som anonym denne gangen:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er hun da?

Skrevet

Hehe:)Tror det er maaaange som begynner med litt smaksprøving før 6 mnd.Men det annbefales å begyne med ris grøten:)Lykke til!Men ikke gi henne for mye,1 tskje er nok til å begynne med.Tror jeg også må signere anonym.....

Skrevet

HI her..

Åja glemte og skrive det hehe, hun er litt over 3mnd.. Hvorfor er maisgrøt bedre? I dag spiste hun rundt 7teskjer, men hadde malt i mme så hun ikke skulle få hard mage av det.

Hva er forskjelig på maisgrøten og havergrøten?

Skrevet

Tror ikke det skal være noe problem jeg, sålenge det går igjennom systemet. Min var nesten 4 mnd han da jeg ga han, men han hadde ikke gitt noe utrykk for å trenge det heller da.

Skrevet

maisgrøt og risgrøt inneholder ikke gluten det er derfor bedre med disse ettersom gluten er tyngre å fordøye.. vet ikke om man kan utvikle glutenallergi, men tror det.. cøliaki altså..

Skrevet

Oke, da stikker jeg en tur til butikken i morgen og kjøper maisgrøt.. Så fortsetter jeg og gi henne noen teskjer med grøt hver da, og ser om hun blir mer fornøyd..

Takk for svarene jenter;)

Skrevet

Vi har såvidt begynt å gi smaksprøver til jenta vår som blir 4 mnd. om en uke. Vi bruker 1 ts. maisgrøt-pulver blandet med melk, og det blir en fin liten smaksprøve. Vi sliter også med at hun ikke blir mett av bare mme. Har begynt å spise oftere og oftere og våkner MYE tidligere hver morgen, så det er tydelig at hun er sulten...

Er jo ikke så lett å gjøre alt riktig heller da... :s

Jeg spurte helsesøster om jeg kunne begynne og hun sa at hun ikke har lov til å anbefale grøt før 4 mnd. fordi at det er den grensen myndighetene har satt, men som hun sa, så kjenner man jo sitt eget barn best, og hun kunne jo ikke nekte oss det... Alle barn er forskjellig, noen tåler det tidligere. Hvis de blir dårlige i magen skal man slutte, da er det for tidlig for tarmen.

Hun får velling på kvelden og, 1 ts. grøtpulver blandet i 100 ml. melk så den skal bli litt mer mettende. Pluss 100 ml. med bare melk. Og vann...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...