Gå til innhold

Nå sover de syke...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger å sukke litt bare...

Jeg kjenner meg ganske på felgen med sykt barn (igjen...) og syk mann (hællemin så dårlig og sur han blir, da gitt). I går var jeg så trøtt på jobb at jeg sovnet i lunsjen. Ja ja, knollen landet heldigvis ikke i tallerkenen. Jeg våknet på vei ned :)

Det føles som vi har baby igjen når jeg er oppe hver time hele natta og aldri får sove ut. Og så har vi hatt handyman på besøk (ble veldig bra!!), så jeg brukte kveldene og nettene i forrige uke på klargjøring, rydding og fjerning av søppel og maling. Som prikken over i'en hadde vi besøk av min svigerinne i helgen. Hun er søt og snill, men skravler uavbrutt på fullt volum hele døgnet om dette og hint. Min kjære, som ble "jättesjuk" på lørdag, vekslet knapt et ord med sin søster. Jøssda, positive Karomamma stiller opp som monologmottaker. Tulipanbukett på morsdagen kjøpte jeg selv.

Jeg har også tilbrakt timevis i telefonen med en selvopptatt venninne som har hatt kjærlighetssorg siden oktober (get a life!!!) og MSNet med min spiseforstyrrede kusine som dessverre har mistet behandlingsplassen sin. Prøver å pushe begge disse til å ta grep selv, men det er ikke så enkelt...

Og så har jeg så mye å gjøre på jobben at jeg ikke vet opp-ned på PCen. Oi oi oi, som Karosnuppa pleier å si....

Ha ha ha, det er ikke så vondt ment som det er sagt. Sånn, det var deilig å skrive det ned. Hjelper i seg selv, det. Og så kan jeg legge meg med vissheten om at det blir likar' i mårrå. For det blir det alltid! Ha en fin kveld, alle :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som meg du:-)

og mannen din er sikkert like syk som min var for 14 dager siden, midt under dåp og forberedelser - ikke måte på hvor syk de blir...

Jeg har heldigvis permisjon nå og blir ikke fullt så stresset av lite søvn og syke barn, men kjenner klumpen i magen ved tanke på det.

Gruer meg til akkurat det med å begynne på jobb igjen.

Og typisk nok så skjer det jo alltid på værst mulig tidspunkt...

Skrevet

Dette er vel typisk for oss kvinner.

Fra meg til deg- pass godt på deg selv. Du skal vare lenge vet du.

Håper at de syke blir friske snart, syke menn er jo nesten verre enn syke barn:)

Ønsker deg en bedre dag i morgen og husk- det er lov å sette grenser for seg selv

Klem

Skrevet

Nå er det endelig min tur til å heie og støtte deg!

Heia, heia , heia!!!

Trøsten må være at snart er både Karomannen og Karosnuppa oppe og hopper igjen....og da ser du at alt slitet var verdt det!!!

Bare husk å ta vare på deg også!

Klem klem

Skrevet

Det er snart sol og sommer og brune og blide mennesker Karomamma!

Ikke fordi det har så mye med saken å gjøre men.....hehe...

Sykepleier og klagemur!!! Det er du som har`n....

Skrevet

Hurra for blide og sommerbrune folk :)

Skal til Spania i påska vi, he he.

Men tusen takk for heiing og gode ord!

Jeg er i grunnen rimelig blid fordetom asså :)

Skrevet

Jeg vil også bli brun og blid og alt det der...NÅÅÅÅ

Skrevet

ååå det går likar no

XL1 og rett i koppen, vi like itj å bli værran ;-)

Krysser alt jeg har for at Karofamilien kommer seg på beina fort. Syke menn er noe herk!

Skrevet

EXHALE Karomamma:-)

Imorgen er alt mye bedre!

God bedring til små og store!

Skrevet

Go morn Karomamma!

Håper sjuklingene dine har kommet seg, sånn at du får tid til å ta hensyn til deg selv nå!

Ille å sitte på jobb å være så trett at man omtrent sovner i heisen.

Skrevet

Jeg blir sur jeg, av mannen som stønner og klager. Får dårlig samvittighet av det, men blir altså sur. Det får da være måte på hvor ille det kan være!

Håper natten har vært akseptabel, man blir jo faktisk gal av mangel på søvn. Det er lov å sette grenser for hva man stiller opp for. Venninner med kjærlighetssorg og kusiner som ikke følger opp behandlingen sin må kanskje klare seg uten energiske Karomammaer i en liten periode. Eller kanskje energiske Karomammaer må klare å si nei i en liten periode?

Det som er fint med sånne unntakssituasjoner, er at de er nettopp det - unntak. Det kommer bedre dager med frisk familie, mindre å gjøre på jobb, mer sol ute og sol inne. Hold ut :-D

Skrevet

Ser at alle har trøstet - så da kan jeg jo spørre om det er bedre nå?

Hvis ikke, så blir det det snart c",)!

Kjærlighetssorg er kjipt, men det er kjipere med selvopptatte venninner..... Du er flink som pusher på både venninne og kusine!

(Jeg kjøpte forresten også blomster selv c",))

Skrevet

Hohohohoho, dette nikker jeg gjenkjennende til!

DU HAR ALL MIN SYMPATI!!!!!!!!!!!!!!!! ;-)

Syke barn og dårlige netter er i seg selv slitsomt nok. Syk mann som blir sur og sint topper det hele, ikke sant?? Finnes det noe mer patetisk enn en syk mann? Neppe........

Og hvis det er noen trøst: Tulipanbuketter og andre buketter må jeg også kjøpe selv!

"Det bli likar i mårrå" sier jeg til barna mine også - og det er ofte sant!

Trøsteklem fra

Skrevet

Takk for all trøstinga og heiinga, damer!! Jeg setter veldig pris på det, må dere vite. Det er ikke ofte jeg klager, for det gidder jeg ikke bruke tiden min på. Men i går bare måtte jeg! I dag har vi vært hjemme alle tre og hatt spesiell stemning - sur og syk kjæreste med kort lunte overfor en sliten og syk liten frøken... Say no more.

PS: Heldigvis er jeg generelt veldig flink til å si nei. Prøver å prioritere folk og aktiviteter av lyst og ikke av plikt. Av og til må jeg selvfølgelig gjøre saker av ren høflighet, men det kan jeg tåle. I hvert fall er det ikke flink-pike-syndromet som spiser opp energien min. Takk og lov for det!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...