Gjest Skrevet 13. februar 2007 #1 Skrevet 13. februar 2007 Mente å skrive en egen tråd til deg (ikke i den forrige...) Her er den igjen: Hei //MAM\\! Så snilt av deg å dele din positive erfaring med oss. (Tidligere tråder) Lurer bare på dette med nattoppvåkningene. Sa hun terapetuen hvordan man kan vite om babyen trenger mat eller ikke? Forstår det sånn at det er to muligheter: Å gi pupp med en gang, men vil det da bedre seg etterhvert av seg selv? Eller må jeg prøve å la han skrike litt og si denne setningen du snakker om? Håper du skjønner spørsmålet mitt, er litt trøtt...
//MAM\\ Skrevet 13. februar 2007 #2 Skrevet 13. februar 2007 Hei hei. Om barnet er vant til å få mat på natten, kan man fortsette med dette. (Men etter 5 mndr bør de klare seg med ett måltid på natten) Vi fikk beskjed om å kutte ut mat på natten når han spiste to gode måltider pr dag. Da skulle vi la han ligge å gråte litt, gå inn, si settningen osv. Jeg hadde ikke så lyst til å begynne med nattavvending, følte det var en kamp nok å bare la han gråte for å finne søvnen selv. Men etter 3 netter forsvant nattmåltidet helt av seg selv! (Men etter at han hadde sovet bra en ukes tid, fikk jeg ikke i han melk på kvelden en kveld. Da våknet han på natten, så da ga jeg han en flaske. Men de lærer fort disse små; neste natt våknet han igjen til samme tid, men da fikk han ikke melk, for da hadde han spist bra til kvelden. Da gråt han ca 20 min, (jeg gikk jevnlig inn til han.) og etter det har han igjen sovet natten gjennom.) Glemte å skrive i det andre innlegget her at barn over 6 mndr ikke skal sove etter kl 16.00. Og når barnet ligger å skriker, kan man løfte det opp hvert 15 minutt, holde det hardt inntil seg, roe ned, så tilbake i sengen. Lykke til ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå