Gå til innhold

Boikott av Nestle vs lommebok ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kikket litt i barnemathyllene her om dagen: grønnsaksmos fra Nestle (4mnd) ca 5kr. Gulrotmos fra Hipp, eller var det småfolk? 10kr. Kjøpte gulrøtter og gikk hjem og laget selv, kjempegodt forresten.

Men er det sånn med mat for eldre babyer også? At Nestle er billig, og boikott er dyrt? Skjønner jo i så fall at Nestle har såpass høy markedsandel i Norge, tross at boikottens opprinnelse er ganske kjent..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det viktige er jo å velge bort alt det andre som Nestle produserer, da! Barnematen er mye mindre viktig enn kaffen, for eksempel!

Skrevet

boikott nescafe' først og fremst!

Det er mange i hele verden som samler seg om å boikotte nescafe', og hvis de kan merke det, har vi jo gjort noe iallefall.

Jeg forsøker forøvrig å boikotte alt fra nestle'. Men jeg bor ikke i Norge for tiden, og her er det masse utvalg i barnemat fra andre produsenter enn nestle. Så det med pris i Norge kjenner jeg ikke til.

Skrevet

Er det forskjell i pris på Nestlé og annen barnemat? Vi kjøper Hipp, vi, men det har ikke falt meg inn å kikke på prisen.

Skrevet

Unnskyld meg anonym, har det aldri falt deg inn å kikke på prisen? Håper jeg ikke tråkker på for mange tær, men driter du penger?

Skrevet

Hipp koster det samme som Nestlé stort sett da. Ser litt på prisen og et glass fra hipp koster ca 9-12 kr alt ettersom, samme med Nestlé. Og hipp glassene er bedre da ;-)

MEN på grøtene er Hipp kanondyre!!!

Her går det forøvrig kun i friele kaffe, hilsen bergenser (selvfølgelig)

Skrevet

kerelle&hebbelille:

Herregud!! Selvom du har dårlig råd trenger du da ikke ta så i veien for at folk ikke sjekker priser.

Gjør det ikke jeg heller, mat til snuppa kan koste hva det koster vil, bare hun liker det og det er bra!! Gidder ikke sjekke priser på mat, herregud!!! Noe så dumt!!

"La oss ta det billigste...selvom det smaker plastikk"

Skrevet

Begynn å lage babymat selv,da vel. Jeg gjør det og sparer masse på det. Skjønner ikke hvordan dere som kjøper bare glass har råd jeg?

Hvis du har en blender eller kjøkkenmaskin,er det overkommelig å lage maten selv. Jeg lager babymat 1-2 g imnd og fryser ned.To porsjoner i hver boks. Tiner i kjøleskapet og bruker det i 2 dager. Hjemmelaget babymat inneholder dessuten mindre tilsetninger og er sånn sett sunnere for barnet.

Skrevet

Du tråkker ikke på mine, men jeg synes det var en unødvendig frekt og usaklig svar. Barnemat utgjør jo ikke den største posten på budsjettet akkurat. Det blir litt feil å kjøpe billig barnemat for så å fråtse på restaurant selv, men det er nå min mening :)

Skrevet

Nestlè er stort sett littegrann billigere.

De store prisforskjellene ligger på varene som er på "handlelisten" til VG osv. Er jo der butikkene virkelig konkurrerer, hvem er billigst på produktene som er i avisen når de sjekker priser!

Hipp og Småfolk er ikke på den listen...

Skrevet

Det var da fælt, kerelle&hebbelille!! Vi kikker heller ikke på prisen når vi handler barnemat. Kjøper det lillegutt liker. Hvis det betyr at vi driter penger, så skal jeg jammen begynne å sjekke hva som har kommet ut neste gang jeg er på do...

Skrevet

Jeg har heler aldri sjekket prisen, kjøper Hipp for det er det du liker. Nestle boikotter hun selv...

Skrevet

I de butikkene vi bruker så er Nestle hakket billigere enn Hipp og Småfolk, er ikke mange kronene forskjell. Så vi forsøker så godt vi kan å la være å bruke Nestle, for i tillegg til det etiske spørsmålet så smaker jo all maten ( i allefall den for de litt større) likt... Eller smaker og smaker fru Blom, de smaker ikke så mye... Mens Hipp og Småfolk faktisk er noe jeg kunne ha spist selv :-)

Skrevet

Oi, for en spennede diskusjon dette ble... :(

Du har nok rett tillab, det er den berømte handlekurven.. Og andre har rett: viktig å boikotte Nescafe. Det er jo ganske enkelt, smaker dritt!

Men poenget mitt her er som sagt; ikke rart Nestle har såpass stor markedsandel på barnemat hvis prisene jevnt over er litt billigere. Veldig mange shopper etter pris, så får dere kalle de for dårlige mødre hvis det er det dere vil.

Skrevet

Nei, DET synes jeg ikke man er! Men man må jo få lov til å kjøpe dyrere mat, som poden også liker bedre, hvis man har råd til det!

Skrevet

Klart det sparketassen, går etter smak selv også. Men blir bare litt oppgitt over hvilke vendinger enkelte tråder tar:( Poenget mitt/det jeg ønsket å diskutere ble bare helt borte borte... ;)

Skrevet

Det er ofte sånn det blir. Man mener bare å diskutere noe helt saklig og så blir det bare kjefting og mas.

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg kommer aldri til å boikotte Nestle hvorfor skal jeg det liksom??

sist vi var på butikken så handlet vi barnemat for over 100 kr

ja det er dyrt, men vi ser ALDRI på hva barnematen koster, koste hva det koster vil!!

Skrevet

Med fare for å virke fryktelig dum nå... Hvorfor skal man boikotte nestlè og nescafè..? *flau*

Skrevet

Det aller billigste alternativet er rett og slett hjemmelaget babymat!

De kan jo spise veldig mye av det vi andre spiser, så lenge man ikke salter-babyer kqan jo spise en hel del grønnsaker, poteter, fiskepudding f.eks.

Jeg ser heller ikke på prisen når jeg kjøper babymat, da velger jeg det jeg tror er best for vesla og som hun liker godt-jeg kutter heller ned på andre ting.Vi bruker mye småfolk sin babymat-den smaker nesten som en skulle laget den selv, hipp sin middagsmat faller ikke i smak her-men vi bruker hipp sin økologiske grøt.

I foreldre og barn for noen utgaver siden stod det en omfattende artikkel om boikotting av nestle.

Skrevet

Jeg gir meg vel egentlig en god f i hva matn koster så lenge ungen liker det. Er da ikke SÅ fattig :/

Skrevet

Fattig eller rik... jeg er ingen delene, men akkurat når man kommmer til det punktet hvor det gjelder mat til ungen.. så ser ikke jeg på pris, jeg kjøper det han liker og samme hva det koster:)

Skrevet

At dere gidder å krangle.Kjøp det du vil å drit i hva andre gjør.har aldri kjøpt noe fordi andre bruker det eller sier en må ha det.

Skrevet

Nå har jeg dytta på en link til de produkter man bør boikotte i tillegg til barnematen. det meste er vel sånt man får i USA, så sjokolader, kaffe, barnemat og hudpleieprodukter/hårprodukter er vel det viktigste slik jeg ser det. Og buitoni pasta produkter, det fins jo gode alternativ til dem.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...