Fiskestang Skrevet 13. februar 2007 #1 Skrevet 13. februar 2007 Her er snuppa 7 mnd. Har fått grøt ca fra 5 mnd alder. Noen dager spiser hun en hel porsjon, noen ganger ingenting. Middag er det ikke ofte hun vil ha (har gått opp til ett halvt glass men ofte går alt i bosset). Når hun ikke vil ha noe gir jeg henne ofte litt frukt, for jeg føler at hun må få i seg noe. Det spiser hun litt av. Er dette feil av meg? Kan det være hun ikke vil ha middag FORDI hun vil ha frukt? Hun spiser ikke mye frukt heller, så virker egentlig ikke slik. Hun har problemer med magen, maaange dager mellom avføring, og skriker når hun presser. Har prøvd alt fra malt til laktulose. Nå i morgen må jeg kjøpe havregryn på butikken og koke grøten selv, siden det nok er erstatningsmelken (det er tørrmelk i grøtene som man skal blande med vann) som gjør henne så hard. Tror dere det har noe med at hun ikke vil ha særlig mat? Ofte kan det gå to-tre dager hvor hun nekter å spise middag i det hele tatt, og kanskje bare en skje grøt.. Får mye morsmelk, og drikker også en del vann. Jeg har foreløpig ikke blitt så bekymret i og med at hun er i startfasen med å begynne med mat, og ting tar tid. Så lenge hun ikke virker utilpass og sulten hele tiden, behøver jeg ikke stresse. Eller? Hun er sunn og frisk, og opplagt og alt.. Men nå har det liksom gått en mnd, hvor hun sjeldent vil ha noooe middag.. Av og til tygger hun på en agurk, eller en skorpe fra ett brød også.. Har dere noen ide om hva jeg skal gjøre, eller er det bare å la henne få tid? Forresten, noen ideer til hjemmelagede grøter?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå