Gå til innhold

Kan de hive meg på gaten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke fordøm meg noen nå, men jeg ligger etter med huslån, har ikke fått jobb ennå-risikerer jeg å bli hivd ut av leiligheten sammen med ett barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kontakt sosialkontoret. de kan gi deg lån som du betaler tilbake når du kommer på pluss siden igjen.

Ingenting å fordømme, alle kan komme i ulage økonomisk

Skrevet

Hvor langt etter ligger du da? De hiver deg ikke ut sånn uten videre, men du kan bli tvunget til å selge dersom du ikke lenger greier å betjene lånet. Hva med å avtale med banken om å bare betale renter for en periode?

Dømmer deg ikke altså, MEN videre fremover så pass på å betal huslånet, å spis heller nudler og drikk vann for en periode. Jeg har en ganske høyt boliglån selv men er innstilt på å kjempe med kjepp og klør for å greie å betjene det.

Skrevet

Jeg blir så forbanna, ja -det er meg hovedinnlegger. Jeg ligger etter med 3 måneder og nå er jeg SINT. aaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrgggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggg. Jeg har nemlig høyere utdannelse og har søkt mange jobber-men pga manglende erfaring ( untatt praksis da ) så sliter jeg med å få meg jobb. I morgen skal jeg ta bena fatt, med cv og trygle!

Jeg bor i ett kott pga boligprisene er sinnsyke, og ja-jeg spiser gjerne nudler men barnet må ha sunn mat! møkkaliv

Skrevet

Skjønner frustrasjonen din. At renta stiger er ikke akkurat et pluss for oss heller. Men det beste er å snakke med banken din å forklare situasjonen. Så er de hvertfall klar over situasjonen din å er på din side. Har du ikke krav på noe støtte da?

Hva slags jobber søker du på da? Hadde jeg vært i den situasjonen hadde jeg søkt på alt mulig bare for å få en inntekt,men det er kanskje det du allerede har gjort?

Skrevet

Jeg har bundet renten på lånet.

Skal ringe banken i morgen. Har krav på støtte fra sosialkontoret- men ikke til hus lån.

Jeg har har håpet det skulle ordne seg via vikarbyråer som jeg har vært på, tydligvis ikke. Derfor skal jeg faktisk skrive en haug med søknader i natt og ta bena fatt i morgen. Alikevel, jeg synes det er for gale at jeg med min kompetanse og utdannelse må ta en dritt jobb mens det sitter folk der ute som ikke er kompetente til den jobben de har................høres kanskje litt hovmodig ut, men jeg har også studielån....ser frem til ett nydelig liv, alene med ett barn og det jeg tjener kommer til å betjene lån og husleie- jippiiiiiiii :/ er så heldig de som slipper å ligge våken om natten å tenke på slikt, jeg ser på barnet mitt og føler meg så sinnsykt mislykket at nå vil jeg bare gråte.

Skrevet

Oki, men om du får noe støtte fra sosialkontoret så kan jo det hjelpe til med de andre utgiftene du har. Å så kan du jo prøve å lage en ny nedbetalingsplan med banken. Sånn at du får betalt tilbake de pengene du skylder de, men over noen mnd.

Er fullstendig galt at folk med høyere utdannelse ikke får jobb, men kanskje fordi det er mer konkuranse i akkurat det yrket,med mange kvalifserte søkere?

Men du er ikke mislykket i det hele tatt, ikke din feil at du ikke får jobb.

Skrevet

Takk Charlie 21, ordner seg nok.

Skrevet

Aner ikke hvor gammelt barn du har, hva du lever av i dag osv. MEN trygdekontorene er ganske individuelle, så kanskje du skulle søkt om forlenga OS (om du har det) og satset på en annen utdanning? Det er jo mulig du får det, siden du faktisk ikke får jobb innen faget ditt. Eller du kan gå til legen å få dokumentert at den retningen ikke funker for deg av en eller annen grunn...hehe.

Da kan du jo få OS, stipend og ta deg en deltidsjobb. Studere via nettet kan du jo også.

Skjønner godt frustrasjonen din, det er tøft å slite økonomisk å henge etter;(

Du får bare gå til banken (den du kjenner best og forklare situasjonen) Er de ikke forståelsesfulle, så får du tak i bruk alle middler, oppsøk andre banker, helst via andre kontakter, og hør etter hvilke muligheter du har for å flytte lånet dit.

Sosialen skal vel kunne hjelpe deg her?? Det er jo det de skal, hjelpe folk til å beholde boligene sine og klare å leve.

EN annen ting, du burde kanskje søke på stillinger som du er overkvalifisert til også..må man så må man. Det er ofte enklere å få drømmejobben, om man allerede er i jobb.

Har du forresten intr av salg? Jeg har egen nettbutikk, og begynner nå med et nytt kosmetikk/hudpleie merke i Norge, (velkjent i utlandet)

Vi er på utkikk etter selgere i disse dager.

Er du en person som liker å selge, så kan dette bli en super inntekt. (og produktene er gode, jeg har nettopp testet noen av dem)

Bare et tips;)

Skrevet

Det er håp for alle,tok nødvendige telefoner i dag-og ble møtt med hjertevarme uten like. Jeg er så lettet, men samtidig så skuffet over meg selv over at jeg ikke har klart å få meg jobb ennå, jeg visste ikke at det skulle være så vanskelig som ny utdannet, jeg får bare stå på så godt jeg bare kan. Takker for oppmuntrende svar i går da alt var bare forferdelig.

Skrevet

Hva med å prøve å søke bostøtte?? Snakk med kommunen i bydelen din, og få hjelp fra der. Ellers er det beste løsningen å søke hjelp fra sosialen, til du får deg en jobb og inntektn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...