Gjest Skrevet 13. februar 2007 #1 Skrevet 13. februar 2007 Hei Jeg fikk en liten gutt i uke 26+4, pga at jeg ikke rakk å få lungemodningssprøyten så har han slitt med lungene. Han lå nesten 2 månder på respirator (ozelering og NO-gass). Han har utviklet BPD og jeg lurer på om det er noen som har hatt noe av den samme situasjonen. Hvor lenge måtte dere i så fall være på sykehuset og hvordan har det gått med ungen, mye på sykehuset i etterkant?
Lone35 =0) Skrevet 13. februar 2007 #2 Skrevet 13. februar 2007 Huff, det hørtes ikke bra ut. Jeg er selv bare 23+1 og er redd for å føde for tidlig pga lekkasje. Håper alt utvikler seg til det beste for gutten din! Lykke til
-*MARTINA*- Skrevet 14. februar 2007 #3 Skrevet 14. februar 2007 Hei:-) Vi fikk en gutt født i uke 24,0.Jeg fikk lungemodningsprøyte ca 11timer før han ble født,så litt hadde den jo fått virke.Han lå 2 mnd i respirator,1 mnd på cpap og ca2 mnd på nesegrime.Så var han uten o2 en periode,for så å utvikle melkeallergi og havne på o2 igjen.Vi var 5 mnd på sykehus,3 uker hjemme uten o2 og så havnet vi på sykehuset igjen i 3 uker,hvor han fikk o2 igjen.Brukte vel på o2 i et par mnd til.Var såvidt han trengte noe da,bare en liten dæsj. Idag er han en 3 år gammel aktiv og kvikk liten kar som kan de fleste tingene som er forventet på hans alder...korigert ihvertfall.Han har riktignok slitt endel med luftveisinfeksjoner,men ikke noe alvorlige greier.Har gått lettere for hver vinter som har gått.Bruker ventolin ved behov og Flutide,og det fungerer kjempefint. Etterhvert blir det endel av hverdagen og man tenker ikke så mye på det lengre. Håper det går bra med gutten din og med dere foreldre selvfølgelig:-) Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå