Matjamor Skrevet 13. februar 2007 #1 Skrevet 13. februar 2007 Har ei lita,søt tulle på 4 mnd. Ved fødselen var målene 3130g, 49 cm, hodeomkr.33 cm. På en ultralyd rett før fødselen ble det kommentert at h.omkrets var liten. Det har ikke blitt kommentert av helsepersonell etter det, men mange andre kommenterer det.("så lita og søt, så lite hodet...." (Må legge til at pappaen også har lite hodet. Storebror er helt annerledes. Ligner mer på meg kanskje?) Har nå sittet og "lest meg nervøs" på nettet. Har lest om barn som må utredes videre pga. dette, operasjoner, hjerneskader osv.På 3 mnd-kontroll var målet 38,6 cm. Må si jeg gruer meg litt til neste kontroll (har målt selv, får ca 40 cm) Mitt spørsmål: flere med barn som ved fødselen målte 33 cm- og hva var målet ved 3 og 4-mnd.kontrollen?
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2007 #2 Skrevet 13. februar 2007 Hvor mye veide hun -og hvor lang var hun på 3 mnd da?
Lindis :-) Skrevet 13. februar 2007 #3 Skrevet 13. februar 2007 Hei Min hadde 34 ved fødsel, nå ved 10 mnd kontroll er den på 45.. Har litt lite hode i forhold til barn på hennes alder (når jeg ser etter), men har aldri fått noen kommentarer på det fra helsepersonell... Ikke bry deg så mye om det.. Så lenge hun ligger innenfor normalkurven på HS er det ingenting å bekymre seg for..
Gjest Skrevet 13. februar 2007 #4 Skrevet 13. februar 2007 Mie hadde 34cm ved fødsel, ( 49cm lang, 3320g) så de var jo ganske like da..- hun ble tatt med vakum da, så hodet hennes var litt misformet da de målte ås det var litt ymse sa de, men ca 34cm. hun er tre mnd nå, og da er hodet 38,5cm..... hva var babyen din sitt mål da, så kan du jo sammenlikne, for kurven til mie var veldig fin...
sullameglitt Skrevet 13. februar 2007 #5 Skrevet 13. februar 2007 Jenta mi har også liten hodeomkrets, 34 cm v fødsel og 38,4 v 3 mnd ktr. Hun er nå 11 mnd og har en hodeomkr. på 44,2. Hs sa at hun følger kurven sin og at alt er normalt m henne. Noen har jo mindre hode enn andre, og du sier jo at pappn har lite hode. Ikke bekymre deg du!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå