Gå til innhold

Be alle i barnehagen hjem i bursdag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa mi som blir 3 i april begynte i barnehagen i høst. Hun har blitt invitert til flere bursdager til noen av de andre barna der. Er dette vanlig? Trodde liksom man feira bursdagen i bhg, og så ferdig med det? Greit når en blir 5 og 6 og vil ha med bestevennen fra bhg, men jeg trenger vel ikke be alle til 3-årsdagen? Og skjønner jo at hvis de vil be 1 el 2, så må de be alle, det hadde jeg gjort å. Har i grunn nok med familiebursdag og barnebursdag (med nabo-barn og venners barn) om jeg ikke må be bhg og... De er jo 16 barn på hennes avd...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker det er ok å be de 1-3 de leker mest med.

Syntes det blir mye med 16-20 barn, hehe..

Evt. kan man be alle guttene eller alle jentene, eller alle som er like gamle.

Skrevet

Kan du ikke be de som er i samme aldersgruppe som henne? Er det virkelig 16 treåringer der?

I min gutt sin barnehage pleier de å be alle barna hjem til seg i barnehagetiden.

Men da er de ansatte med og hjelper til, og de er totalt 16 barn i barnehagen, både store og små.

I min ene datters barnehage var det vanlig å bare be de som var på omtrent samme alder og som de pleide å leke med.

Skrevet

Er 16 barn i alderen 1-6 år ;o) Bare 3-4-5 på samme alder trur jeg. Får høre med de voksne der om hvem hun leker mest med ;o)

Skrevet

Hun er altså et 2004-barn? Kanskje du kan sette som kriterium at de er født i samme år. Eller evt. at de er mindre enn 6 mnd eldre/yngre enn henne.

Vanskelig det der, siden det er om å gjøre å ikke såre noen.

Pass ihvertfall på at de som ikke blir bedt ikke får vite noe.

Skrevet

Da sønnen til kusina mi fylte 3 år, innviterte hun bare noen få stk til bursdag til sønnen sin. De han leker mest med, og som er i ca samme alder som han. Her er det snakk om kanskje 3-4 i tillegg til sønnen sin da.

Da laget hun ikke noe hjemme fest. Tok dem med ut og spiste på et koselig sted som arangerte bursdags greie for barn.

Hun fant fort ut at det er store fordeler der. Du bruker kanskje litt mer penger ute enn å arangere bursdags feiring hjemme, men du slipper masse styr og vasking hjemme. Dessuten var det ganske intimt og koselig (jeg var med for å hjelpe til med ting og tang).

Barna koste seg kjempe mye, og alle oppførte seg kjempe fine. Foreldrene kom og hente barna i 5 tiden, og alle dro fornøyd hjem med en liten pose med overraskelser.

Skrevet

vi har ennpå ikke invitert noe n fra barnehagen i bursdag, men nå når han blir 4 tror jeg vi må invitere noen. han er nå selv blitt veldig bevisst på det å ha bursdagsselskap.....

Dersom hun allerede har blitt bedt i flere bursdager i barnehagen, er dette kanskje en trend hos dere? Kanskje du kan se et møsnter utfra hvem som ble invitert i disse brusdagene? Var det alle barna fra hennes kull? bare jentene fra hennes kull? alle barna i barnehagen?

Skrevet

Her vi bor er det ikke vanlig, ikke på småbarn avd, iallefall. Syns det er litt tidlig, har nok med venners barn m.fl. De må jo nesten ha med foreldrene under hele feiringen da..min hadde iallefall ikke ville vært der alene..litt sjenert da, men kjenner jo ikke foreldrene til de i barnehagen annet enn fra henting og bringe situasjoner...

Skrevet

Bestemt meg for ikke å be noen fra barnehagen jeg. Hun blir jo bare 3 år, kan heller be noen neste år, når hun blir 4...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...