Anonym bruker Skrevet 13. februar 2007 #1 Skrevet 13. februar 2007 Har et barn på 4 mnd. Er skikkelig trøtt og sliten om dagen. Føler jeg har mye og gjøre og vil så gjerne ha litt fri. Men slapper ikke av om jeg ikke er med ungen heller. Hvor kan man få avlastning om faren ikke siller opp. skal spørre om han kan ha henne snart en hel natt......
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2007 #2 Skrevet 14. februar 2007 Tja..har du noe familie ellers i nærheten? Eller hva med en venninne som kjenner barnet ditt, er det en mulighet for å bruke det som barnevakt en kveld?
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2007 #3 Skrevet 14. februar 2007 Du kan få avlastning via barnevernet om du ikke har familie eller venner som kan ta det for deg.. det gjorde jeg og kom meg ovenpå igjen ! Nå er hun i avlastningsfamilie hver 3.helg og i barnehage 100% i hverdagene. Ring BV å forklar åssen situasjonen din er.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2007 #4 Skrevet 14. februar 2007 Men vær litt forsiktig med hva du forteller dem. Jeg hadde samme problem som deg, og tok kontakt med bv. Dem skaffet en familie som ble besøkshjem for sønnen min. Og i senere tid ble han plassert der i en akuttvedtak, fordi de mente jeg ble for mye sliten.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2007 #5 Skrevet 14. februar 2007 Du kan også be BV om å få en " barnevakt". Da kan dem finne en person son kan passe barnet ditt noen timer i uken. Ikke noe overnatting, bare kanskje par timer 2-3 dager i uken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå