Anonym bruker Skrevet 13. februar 2007 #1 Skrevet 13. februar 2007 Jenta vår er født i juli 2005, og vi har snart tenkt å begynne på nr 2, slik at det blir 2 1/2 år mellom dem. Det er nesten mer skummelt denne ganga, for nå vet jeg hva vi går til, og det er ei fersk storesøster (og mammadalt) som sikkert kommer til å blir sjalu. Jeg lurer på hvordan vi - alle sammen - kommer til å takle det. Men jeg føler meg stort sett klar for småsøskenproduksjon. Fint å kunne dele det her, hvor man kan være anonym!
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2007 #2 Skrevet 13. februar 2007 Lykke lykke til sier jeg! Har selv planer om en søsken rekrutering fra høsten av. Selv om jeg har hørt at det av og til kan være vanskelig å lage nr 2. Aner ikke hvorfor. Ønsker å ha minst to år mellom barna, da det er mer enn slitsom nå, med våken netter osv. Sønnen min er 10 mnd. Stå på og som sagt lykke til!
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2007 #3 Skrevet 13. februar 2007 Tusen takk, og lykke til til deg og(til høsten)!
Supertdupert Skrevet 13. februar 2007 #4 Skrevet 13. februar 2007 Gulljenta vil jo vokse i løpet av ni måneder et svangerskap vil ta også... Det går så bra så! Det er spennende å gå gravid, uansett om det er med nr 1, nr 2, eller nr 3.... Barna må forholde seg til nye søsken når det er der.. Min erfaring er at det er vanskelig å forberede storesøsken på et nytt familiemedlem, dette er selvsagt avhengig av alder. Sjalusi må man takle, men gi oppmerksomhet og snakk godt med jenta når babyen er kommet i hus. Fikk nr to (sept. 05) da eldstemann var 2 år og 10 mndr. Det gikk kjempebra! Nå er jeg gravid igjen, og visst alt går bra vil nr to bli storebror når han er nesten to år, og eldstemann 4 år, og 9 mndr. Lykke til med planlegginga!
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2007 #5 Skrevet 14. februar 2007 Har lyst på barn nr 3 jeg. hmm, har en på litt over 1 år og en på litt over 3 år. men må nok vente litt, men har ikke lyst på så mange år mellom mine. 2 og et halvt år synes jeg er passe mellom søsken jeg ,så lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2007 #6 Skrevet 14. februar 2007 Hehe.. Jeg sitter her og har litt lyst på nr. 4 jeg... Det er nesten 2.5 mellom de to største mine, jeg synes også det er fin aldersforskjell! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2007 #7 Skrevet 14. februar 2007 ja,du er ikke den eneste som har lyst på nr 2. Men har vært så mye frem og tilbake mellom meg og barnefar (brudd og blitt sammen igjen 2 ganger... blæh...) +++ ... Men nå har det gått bra en goood stund og har virkelig lyst på ny en.. sukk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå