Anonym bruker Skrevet 13. februar 2007 #1 Skrevet 13. februar 2007 Min datter ser veldig skjeldent noen av sine besteforeldre..Min mor, altså mormoren til tuppa er død og morfaren er en gammel pensjonist.Han bor 1 times kjøring fra oss.Jeg drar inn på besøk av og til men blir ikke så mye. SÅ det går nok en ca 1 til 2 mnd mellom hver besøk. Og min sviger familie bor i Oslo så dem ser datteren vår ca 2-4 ganger i året.Vi reiser bort ca hver jul og sommer. Og så prøver vi å komme oss bort ca 1 gang til iløpet av året.. Jeg har en kjempe svigerfamilie, men jeg sliter litt med svigerforeldrene mine for tiden. Dem vet ikke det, og jeg kommer ikke til å si noe til dem heller. Dem drikker mye.Men kun i helgene...Jeg har ikke reagert på det før i sommer.Vi pleier kun å være hos dem i ferien og da synest jg det er greit å kose seg med litt alkohol. Men i fjord sommer var vi der litt ofterer ogxå utenom ferien og dem drikker store mengder. Jeg synest ikke det var noe kjekt å være på besøk hos dem og så begynner dem å drikke brennevin klokken 16 på en lørdags ettermiddag.Datteren vår var så liten da at hun skjønte jo ikke noe, men jeg liker ikke tanken på at dem skal drikke rundt henne. Ikke slike mengder dem gjør. De var hos oss i julen, på 3 dager så drakk men 2,5 flasker med wiskey, 3 liter vin og masse øl.. Gud, synest det er mye på 2 personer..Helt greit for meg at en tar alkohol til maten, men trenger jo ikke bli drita full liksom. Jg merker jeg koker fordi dem glemmer at dem forteller historier og så må jeg høre dem atter en gang. Da svelger jeg 10 hårete kameler og sier høffeligt, det har du allerede fortalt.hmmm.og så stiller dem samme spørsmålene som jeg har fortalt svaret på 100 ganger føler jeg.. Jeg mener at det ikke er min sak å ta dette opp med svigerforeldrene min, dette er en sak mellom min mann og hans foreldre.Han sier at dem alltid har vært slik.Trist synest jeg, fordi jeg har slitt med en far og stemor som festet alt for mye i min oppvekst og hater derfor slikt.Min far drikker ikke noe spesielt mere, men mine sviger ville nok bare blitt ekstremt fornærmet og ikke snakke til oss mere viss vi sa noe til dem..... Dem er veldig snille og stiller opp på alt, kjøper gaver til datteren vår og alt. Men dette med alkoholen ødelegger alt føler jeg... Jeg vet også at dem kommer ikke til å slutte med drikkingen. Det er derfor at min min mann ikke rører alkohol nå, han vil ikke drikke noe som helst så lenge vår datter er i huset.. Det er faktisk gått så langt at da vi var på besøk og skulle til flyplassen tilbydde han seg å kjøre oss, men vi trengte ikke å bli kjørt til flyplassen, men bli hentet da flyet landet veldig seint. Dette ville dem ikke gjøre..Vi bare ok, helt greit.Men vi vet at det er fordi dem skal drikke..Da synest jg det har gått for langt. Jg vet jo at dem ikke ville ha drukket viss dem hadde passet datteren vår, men de, har allerede sagt at dem passer ikke unger over natten liksom. Kun evt på dagtid og evt kveld.Huff hørest fælt ut, men jg og svigers kommer godt overens egentlig..Min familie er egentlig ganske bortevekk dem oxo Så jg må ærlig innrømme at jg er ganske glad at alle familier bor langt unna oss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå