Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er 17 mnd og har funnet ut at det går an å flytte kjøkkenstolene bort til feks kjøkkenbenken, og nå så å si alt... Farlig å la henne være alene i 2 min.

Noen som har noen tips om hva en bør være obs på.. Tenker da på hva man nå bør sikre, som jeg kanskje ikke har tenkt på selv.

Har ikke skuffesikring, men kunne tenkt meg det. Noen som vet hvor man får tak i noen enkle. Har prøvd noen, men de var så korte at jeg ikke fikk fingeren i mellom skuffen og skapet for å åpne:-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har akkurat flyttet alle stoler fra kjøkkenet og ut på gangen :-) Helt umulig å holde gullet på 19 mnd unna denne nye spennende verdenen hun har oppdaget oppe på kjøkkenbenken. Her i helgen snudde jeg ryggen til i omtrent 20 sekund og på den tiden har hun funnet en stol, klatret opp, fått fatt på et eple en kjøkkenkniv (som vi trodde vi hadde gjemt godt nok unna) og stod der og skar opp .... det er jo livsfarlig å snu ryggen til overhode!

Så: rydd unna alt som er skarpt / kan knuses / svelges / skade på noe som helst vis - fra livhøyde og ned. Stoler kan flyttes bort en periode, hvis du har mulighet - så slipper man å løpe rundt og brøle "nææææææi!!!" hele dagen. Ikea har OK skuffesikring. Man må stikke fingeren helt inn ved festet og vippe opp, så litt tungvint - men funker.

Lykke til - vi får håpe det bare er en fase ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...