Lille lille Skrevet 13. februar 2007 #1 Skrevet 13. februar 2007 Gutten min på 15 mnd har fått antibiotika etter å ha vært syk en uke.. Men det er nærmest umulig å få i han den seige, flytende væsken! Har prøvd med doseringssprøyte, men da fikk han alt i vrangstrupen, har prøvd å holde hodet hans, men da hylte og vred han seg og alt kom ut igjen. I dag måtte jeg blande det med cola (!) og han måtte drikke det med sugerør... Noen som har noen gode triks til hvordan jeg skal få i han medisinen?
♡ Rødhette ♡ Skrevet 13. februar 2007 #2 Skrevet 13. februar 2007 Kan jo prøve og ha det i en skje med syltetøy, leverpostei eller noe annet han liker veldig godt...
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2007 #3 Skrevet 13. februar 2007 Er nettopp ferdig med en kur her også. Hun likte deg ikke, men vi har holdt hodet hennes og armene hennes og tvingt henne. Hun forstår jo at hun må ta det og av og til har det gått uten kamp. Men medisin måtte hun bare få i seg så...
Gjest Skrevet 13. februar 2007 #4 Skrevet 13. februar 2007 Vi har også hatt det samme problemet med eldstemann,han måtte holdes på fanget,ga han med dos.sprøyte,men ta litt i munnen om gangen bare,og ta det på siden..Skjønnte du hva jeg mente?da får han det ikke rett ned i halsen.Lykke til.
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 13. februar 2007 #5 Skrevet 13. februar 2007 Hmmm jeg mener du kan få antibiotika i dråpe form jeg....eller tar jeg helt feil nå????? Hvis det er mulig så er dråpene veldig konsentrert slik at det ikke skal mange dråpene til før han har fått dosen sin;o) .....eller var det pencelin kanskje?
Lille lille Skrevet 14. februar 2007 Forfatter #6 Skrevet 14. februar 2007 Ja, det er pencelin han har fått. Han skal ha 5 ml morgen og midt på dagen, og hele 10 på kvelden. Sliter fortsatt veldig med å få det i han, så jeg tror nok ikke han får i seg alt han skal.. Nå skal faren hans reise bort noen dager, så jeg skjønner ikke hvordan jeg skal klare å få det i han alene. Han er sterk selv om han er syk, for å si det sånn. Får prøve å låse armere og hode og bare tvinge det i han... Uff, det er helt forferdelig, har ikke for vane å tvinge han til ting.
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 14. februar 2007 #7 Skrevet 14. februar 2007 Nå som jeg så du hadde skrev her igjen så sjekket jeg om det var pencelin Luke hadde fått den gangen han fikk medisin i dråpeform,og det var det! Be legen din skrive en ny resept som han fakser til ditt apotek,dråper er MYE enklere enn den guffa han må drikke.
tullla Skrevet 14. februar 2007 #8 Skrevet 14. februar 2007 Vi slet også skikkelig i begynnelsen av en pencilinkur, hun var da 17 mnd. Vi måtte holde rett og slett bare holde henne fast, og tvinge det inn. En av oss holdt jenta godt, og den andre holdt for nesen og sprutet litt og litt med sprøyte. Ved å holde for nesen tvingtes hun til å svelge. Man skal jo ikke ta pencilin sammen med mat egentlig skal man det? Mener det var 30 minutter før eller 2 timer etter mat jeg. Men vi la fram en liten godbit (sjokolade faktisk:))på bordet sammen med med sprøyta og fortalte at nå måtte vi ta medisinen, og så fikk hun masse ros både før og etterpå, og sjokoladen som belønning. Gikk faktisk bedre etterhvert!
Lille lille Skrevet 14. februar 2007 Forfatter #9 Skrevet 14. februar 2007 Takk for svar igjen! Leste på flaska, og det stod faktisk at denne medisinen også fantes i dråpe-form! Skal ringe legen i morgen og få ny resept, tusen takk for tipset!
PMST Skrevet 14. februar 2007 #10 Skrevet 14. februar 2007 finnes en smokk med medisin holder på om han bruker smok,den er genial,kjøpes på apoteket ;0)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå