Gå til innhold

Føler meg så ensom til tider.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må få lov til å sutre litt.

Jeg kjenner en del mammaer.

Har møtt mange på treff.

Går på omtrent halvparten av treffene der jeg bor.

Men det er så og si de eneste gangene jeg er sosial med andre mennesker.

De gamle vennene er barnløse, og jobber på dagtid.

På kveldstid har jeg ikke muligheten til å gå ut.

De andre mammaene på treffene virker det ikke som om vil ha kontakt med meg.

De er kjempegrei på treffene, men ellers virker det ikke som om de vil ha noe med meg å gjøre.

Har prøvd å ta kontakt og foreslå ting.

Men får alltid nei. De har planer med noen av de andre som kommer på treffene.

De fleste bor ca en 30 minutters kjøretur unna.

Men jeg tilbyr alltid å treffe dem et sted nær der de bor.

Her jeg bor kjenner jeg ingen.

Er innflytter.

Bor i et typisk enebolig strøk der de fleste er etablerte familier, gjerne over 30 +

Jeg er 22, og er litt for ung i deres øyne.

Jeg skjønner ikke hva som er galt med meg.

Hvorfor jeg ikke lenger er god nok for noen.

Jeg hadde da masse venner før.

Jeg skjønner ingenting lenger...

Må bare få ut litt frustrasjon!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heia kor du e frå då?

Skrevet

Det ønsker jeg ikke å avsløre.

Ettersom da skjønner nok de fleste hvem jeg er.

Skrevet

jaja va berre vist du va frå sunnmøre eller nåke kunne vi funne på nåke

Skrevet

hei, kan bare si at jeg forstår hvordan du har det... hvertfall til en viss grad.

er selv 22år, nyinnflyttet på stedet, minne venner har sviktet stort eyyer ay jeg ble gravid, og enda mer etter at jeg ble mamma for tre mnd siden. de trodde liksom at i det babyen var ute så kunne jeg begynne å fly på byen, men sannheten er jo at etter at jeg ble mamma så kan jeg jo egentlig gjøre mindre enn mens jeg var gravid, gor lille snupp må jo hjem å legge seg.

de er ALDRI her å besøker meg og hvis jeg en gang i blanft tilbyr meg å komme til dem ca 20min med bil, så kan de aldri droppe trening el linende etter jobb for at jeg kan komme litt tidlig på jvelden...

heldigvis har jeg samboeren min og hans venner.... eller de er jo våre venner nå da.. hihi

men man føler seg veldig alene til tider altså...

Skrevet

Er du med i noen barselgruppe da?

Eller er det en åpen barnehage eller liknende du kan oppsøke?

Eller prøv med et innlegg her med f eks "noen som bor....", sikkert flere i din situasjon! Og du kan jo bare skrive navnet på f eks kommunen eller fylket for den saks skyld i første omgang. Er så mange her inne, skal nok litt til at de skjønner hvem du er.

Lykke til, skal se det ordner seg :)

Skrevet

ensom jeg og, og det er vell litt min egen feil.. er så dårlig til å ta kontakt med folk.. er nyinnflyttet og har noen bekjente, men jeg tar ikke kontakt.. så de eneste jeg ser om dagen er min lille beby, kjæresten min og foreldrene mine... har også lyst til å dra på dib treff, men tør ærlig talt ikke.. føler meg for ung..

har egentlig ingen gode råd til deg, men ville klage litt jeg og når noen andre gjør det...

Skrevet

jeg også er innflytter her på lørenskog og kjenner ingen så vet akkurat hvordan du har det.. du er jo anonym, men skulle du bo her i omr så må du gjerne gi meg et pip :)

Skrevet

Jeg er hverken ny en plass eller innflytter.

Men jeg er veldig aktiv bla på treff og tenkte jeg skulle si det som det er.

Jeg er en av disse supersosiale som er kjempehyggelig med alt og alle, spesielt når jeg er på treff men jeg er ikke så god til å finne på ting utenom disse. er jo mye som skjer i min hverdag og det er jo ikke alltid det passer å finne på noe. Men jeg ville anbefale deg følgende; forsett å gå på treffene, kanskje til og med ta initiativ til å arrangere et hjemme hos deg. Inviter på kaker og kaffe/saft. Man får mye bedre kontakt på hjemmetreffene.

Og jeg kjenner også til hvor utrolig kjipt det er, venner har litt andre prioriteringer når de ikke har barn selv. Men ta et tak og forklar de som er gode venner hvordan ting er og at du faktisk synes de kan oppføre seg som venner en gang i blandt!

Dersom du holder til et eller annet sted i nærheten av Drammen, ta gjerne kontakt, vi vil gjerne bli kjent med deg og er relativt mobile (går det tog eller buss kan vi gjerne komme til deg!)

Og siden du vi være litt anonym, send meg en pm om du holder til i grei tid fra Drammen!

Skrevet

Hihi, velkommen i klubben!

Jeg er en av dem som har flyttet en del kilometer ut fra sentrum, og et stykke unna der jeg bodde før.

Jeg bor nå i blomsterdalen utenfor bergen, og innimellom virker det som om jeg er den eneste i området med baby. Er mye ute og går tur, men har til nå ikke sett en barnevogn siden i sommer! De fleste ungene er rundt to og mer.

Hun jeg er på barselgruppe med har jeg ikke sett siden 4 mnd kontrollen, og det er snart 6 mnd siden.

Ellers går jeg og mye på treff, og det er kjempehyggelig, men har ellers lite kontakt med de jeg går på treff med ellers. Tror det er en 3-4 ganger jeg har møtt noen fra treffene utenom på selve treffet ;-) Og det er leeeeenge siden :P

Men heldigvis har jeg en søster som har friår fra skolen og er hjemme. Finner mye godt selskap i henne, og hun tar gjerne Håvard en times tid mens jeg handler og styrer. Luksus det. Hadde det ikke vært for henne ville jeg gått på veggene.

Er selv ikke så flink til å ta kontakt føler jeg. Og hvis jeg tar kontakt føler jeg at jeg presser folk. Dilemma eller? Hehe, satser på at det bedrer seg når permisjonen er over og man begynner igjen på skole og jobb. Innimellom føles det som om tiden står stille når man er i permisjon.

Bare å skrive PM om du er fra bergensområdet ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...