Gjest Skrevet 13. februar 2007 #1 Skrevet 13. februar 2007 Heisann! Etter fødselen for 3 mnd siden har jeg ca 7 kilo jeg gjerne vil bli kvitt. Har begynt slanking for 4 uker siden, og noe har gått av (har ikke vekt men ser det på klærne). Men nå virker det som alt har stoppet helt opp.Magen vil bare ikke bort. Er det kroppen som sparer på kiloene fordi jeg ammer? Noen som har erfart å gå ned litt etter ammeslutt?
selfangerkjerringa Skrevet 13. februar 2007 #2 Skrevet 13. februar 2007 Du bør ikke slanke deg når du ammer uansett. Ved slanking frigjøres giftstoffer i kroppen. Disse giftstoffene kvitter vi oss med, men noe går over i melka. Dessuten er det lite gunstig å kutte ut fett blant annet, siden det er fett-typer som er bra for barnet, men som en ofte kutter ut når en slanker seg. Noen merker også at de fr mindre melk hvis de prøver aktivt å slanke seg når de ammer. Og til spmålet ditt: ja, det kan godt være at kroppen holder litt på næringen pga amminga. Men det er uansett vanlig at det stopper opp litt etter ca en mnd med slanking, det er en slags "barriere" akkurat der. Jeg anbefaler at du spiser sunt og variert (jevne måltider), drikker masse vann, går trilleturer og kutter ut snop. Da vil du merke at du i det minste "krymper", og kanskje går du ned et par kilo også, uten å risikere mindre melk eller dårligere næringsinnhold i melka
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2007 #3 Skrevet 13. februar 2007 Hei! Jeg fikk baby 18. august. La på meg 20 kg i dette svangerskapet og....sånn som i de andre to. Jeg begynte på Grete Roede kurs nå i januar, og har så langt gått ned 5 kg :-) Noe jeg er veldig fornøyd med :-) Det er fult mulig å amme samtidig som en slanker seg! Jeg fullammet helt til i forrige uke. Var ikke noe problem. Nå har vi begynt med grøt. Begynte fordi jeg ville. Var redd han skulle få grøtvegring sånn som storesøstra. Hun spiste ikke annen mat før hun var over 8 mnd... Når en ammer er det viktig å få i seg nok melkeprodukter + at en har en sunn vektnedgang, dvs mellom 0,5- 1 kg i uka er nok. Lykke til!!!!
selfangerkjerringa Skrevet 13. februar 2007 #4 Skrevet 13. februar 2007 Nå går jo grete Roede ut på å spise sunt og variert, jevne måltider og bevege seg... det er dermed en god måte å gå ned i vekt på, og kan fint benyttes mens man ammer - så lenge en sørger for å få i seg NOK kalorier og ikke går under det anbefalte nivået. Det fins dermiot mange andre slankemetoder som ikke er like lurt når man ammer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå