~mamma~ Skrevet 13. februar 2007 #1 Skrevet 13. februar 2007 Har ei jente på 5 mnd og det nærmer seg tid for å introdusere fast føde. Tenkte å begynne med grøt. Bør jeg velge en som skal blandes med vann eller melk? Hun har kun fått mm til nå (har bare fått smake litt vann fra tutekopp). Jeg fikk låne en pumpe av en venninne, og den har jeg prøvd en gang. Det var ingen suksess. Pumpa var delvis ødelagt, og jeg fikk bare ut ca 20 ml. Da hadde jeg pumpa i nesten 20 minutter. Hvis jeg skal ha melk i grøten, lurer jeg på om det er like greit å kjøpe mme. Hvis jeg skal bruke mm, må jeg investere i en ny pumpe, og det er jo litt kjedelig hvis det skulle være like mislykket som sist jeg prøvde...
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 13. februar 2007 #2 Skrevet 13. februar 2007 Her fikk sjarmøren risgrøt med mm i begynnelsen,men det ble bare tullet av det for mm bryter ned grøten så fort at det ble bare suppe til slutt. Så her bruker vi havregrøt fra Nestle, blandes m vann. Synes den er kjempe god selv jeg. Også ammer vi etterpå.
Muffinsmamma Skrevet 13. februar 2007 #3 Skrevet 13. februar 2007 Jeg har alltid kokt grøt på vann, bruker Helios-grøtene. Har ikke giddet å pumpe ut til grøten, har heller ammet rett før eller rett etter grøt. For å få grøten til å smake litt likt mm kan du evt bruke litt havremelk eller rismelk i. Jeg skaffet meg en elektrisk pumpe og det er utrolig effektivt(for meg iallefall). Har vært fint å ha et lager i fryseren om man vil ut en kveld e.l.
Gjest Skrevet 13. februar 2007 #4 Skrevet 13. februar 2007 jeg har ei jente på 5 mnd. Hun spiser havregrøten (startgrøt nestle) med vann. Startet med maisgrøten men den ville hun ikke ha. Veldig greit å bruke vann når man ammer, slipper å lage mme bare til grøten.
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 13. februar 2007 #5 Skrevet 13. februar 2007 Grunnen til at startgrøtene skal blandes med mme eller mm er vel at de skal smake litt kjent for dem når de begynner med fast føde. Jenta vår like ikke startgrøtene (ris og mais) noe særlig så vi begynte på harvregrøt. Den blandes med vann og er mye mer praktisk også når man ikke pumper seg. Så prøv med en havregrøt og se om hun liker det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå