april 06;) + mai 09* Skrevet 13. februar 2007 #1 Skrevet 13. februar 2007 noen som vet hva som er normalområdet for jernverdier hos de små? Min hadde 13, er det veldig lavt?
Muffinsmamma Skrevet 13. februar 2007 #3 Skrevet 13. februar 2007 Hvor målte du det? Hos legen sier de vel ifra om det er normalt eller ei?
april 06;) + mai 09* Skrevet 13. februar 2007 Forfatter #4 Skrevet 13. februar 2007 Vi detter dessverre litt mellom to stoler for tiden, tar prøver både i regi av barneklinikken og fastlege. Så er ikke lett å vite hvem som skal følge opp hva alltid. Har ikke snakket med legen, men legen hadde notert at det var lavt. Vi tok prøve i høst, som var 12, og fikk beskjed om å gi jerntilskudd. Problemet er at tassen skal utredes for kronisk tarmbetennelse, og en skal ikke gi jerntilskudd dersom en har det, pga at det irriterer tarmen. Så, nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Jaja, får snakke med legen.
Muffinsmamma Skrevet 13. februar 2007 #5 Skrevet 13. februar 2007 uff da stakkar.. du får pøse på med jernrik mat. Røde linser er fint å ha i middagen, og brokkoli. Også er det disse grøtene fra helios da.....
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2007 #6 Skrevet 13. februar 2007 Har ikke så peiling på dette. Men har hørt at blodprosenten (tror jeg), skal ligge mellom 8 og 300. Jeg fikk beskjed at jeg var blodfattig, da jeg fikk et resultat på 5. Så om dette stemmer, er ikke 13 så veldig mye... Barn bør kanskje også ha litt ekstra... (vet ikke dette men...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå