Gå til innhold

Trist:-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns det er så trist å lese om alle damer her inne som nesten hater sin svigermor..Tenk at dere garantert kommer til å bli svigermor engang dere også..Ikke akkurat koselig å tenke på at deres sønners kjæreste skal ha et hat forhold til dere??

Ta for guds skyld opp hva som plager dere med den personen det gjelder..Det hadde dere sikkert satt pris på selv vel???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det ligger mye lærdom i problemer mange her opplever..... Kan hende det fører til at man blir en likandes svigermor selv ???!!!

Og kjære Luddi....det er nok ikke bare enkelt å ta opp problemer med

Besteforeldre. Kanksje enklere å skrive om det her, få det ut på den måten.... Og evt få tips og hint om hvordan andre opplever ens problem.

Skrevet

Å hate noen er én ting, å være fortvilet er noe helt annet! Jeg tror de fleste som skriver her ikke hater sine svigermødre, men at de faktisk prøver å få råd for hvordan å ikke komme ikke konflikt hele tiden og såre dem. Hadde de virkelig hatet dem tror jeg ikke at de hadde gjort seg bryet med å skrive her i det hele tatt.

Men det å ha en svigermor som til stadighet skal hevde seg selv ovenfor deg er ganske slitsomt i lengden. Og det er ikke lett å si ifra om alt hele tiden. Jeg sier ofte i fra til min mor når det er ting jeg ikke er enig i, uten at jeg blir utelatt å invitert til dem i julen, eller at hun ikke kommer hit på 2 mnd fordi jeg sier at man heller kan ringe på istedet for å se gjennom stuevinduet vårt hver dag.

Så jeg tror man skal være litt forsiktig når man uttaler seg situasjoner hvor man ikke kjenner hele historien eller klarer å sette seg inn i. De fleste her har faktisk reele problemer som de ønsker å få synspunkter på!

Skrevet

Jeg må si meg enig med HI. Det er trist at så mange har problemer med besteforeldrene enten det er deres egne eller hans foreldre. Jeg har mine uenigheter med både mamma og svigermor men heldigvis så har vi det alle fint sammen og hjelpen deres er uvurderlig!

Håper så mange som mulig klarer å løse opp i problemene med de respektive besteforeldrene!

Skrevet

Man skriver nok fortere når man er missfornøydd enn når man er fornøydd. Derfor har ikke dette blitt et "jeg-elsker-mitt-barns-besteforeldre"-forum, men er først og fremst et "jeg-har-et-problem-med-foreldre-eller-svigerforeldre"-forum.

Jeg gjetter på at de aller fleste har det som deg at man ikke er enige i alt, men setter pris på hverandre. (men de skriver ikke her)

Dessverre er det slik at det er merkelige og vanskelige mennesker overalt, og noen av disse er svigerforeldre. Jeg synes stort sett at de som skriver her har en grunn til å klage. Hvis svigermor eller -far feks er psykopat, så nytter det feks ikke å snakke med personen, for en psykopat vil aldri forandre seg.

Eller hvis noen er slik at alt blir tatt opp i verste mening, så er det også tungt å ta opp vanskelige ting, for da blir det massivt bråk. Eller hvis man mangler sosial intelligens og ikke forstår at man ikke plukker ungen opp fra senga når den ligger sammen med sine halvnakne foreldre.

I dette forumet kan man få sympati og råd fra andre i samme situasjon. Kanskje det kan inspirere til å gjøre noe konstruktivt med saken?

Selv har jeg mine småting jeg synes er sært med svigerforeldrene mine, men jeg blir alltid veldig takknemlig for dem når jeg leser dette forumet.

Skrevet

99% av de som er her inne hater da slettes ikke verken svigermor eller noen annen. Dette er et forum som man kan komme med ris eller ros, eller søke råd i situasjoner man ikke helt vet hvordan man skal takle - på samme måte som alle de andre forumene her på DIB. Og som alle andre forum så er det stort sett det negative og det man er bekymret for som man trenger å lufte.

Jeg har reagert på et par av innleggene som har stått her, men jeg bare overser dem. Og det ser jeg at mange andre gjør og, siden de har få eller ingen svar..

Husk at det ikke er alle som har noen å snakke med, og da kan slike forum være gode og ha. Jeg syns ikke man skal henge ut dem som lufter litt frustrasjon som hatere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...