Gå til innhold

Må bysses på dagtid, men ikke for natten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som har det slik? Det gjør meg absolutt ingenting å bysse henne på dagtid, men jeg er litt bekymret hun skal kreve byssing for natten og etterhvert. Foreløpig har det gått bra. Hun er nå 4,5 mnd.

Hvordan er deres erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det stikk motsatt. Må bysses på natten, men ikke på dagtid.

Kan jo ha noe med at om dagen skjer det mye, og hun gjerne vil ha med seg alt? Mens min gutt blir trett av alt som skjer?

Nærmere leggetid blir min tass nærmest hysterisk...

Skrevet

Ja, det kan nok stemme som du sier. Jenta mi er veldig nysgjerrig, mens på kvelden/natten er det mørkt og midre å titte på. Du har nok rett i det:)

HI

Skrevet

Hvorfor ikke legge henne på et mørkt rom om dagen da? Her har vi litt det samme, lillegutt blir rolig med en gang jeg slokker lyset. Blir lite lesing på senga for tida, ja!

Skrevet

Tja... Prøvde det engang, men det gikk ikke. Tror hun vet at det er dag og at ting skjer rundt henne likevel.. Hmm.. Kan jo prøve igjen da..

Takk for tips:)

Skrevet

Ja, her sovner gutten (5 mnd.) fint av seg selv på kvelden, men må rugges i vogna på dagtid. Dersom jeg setter ham ut, slipper jeg gjerne å rugge, han sover myye bedre ute enn inne. Tror det har å gjøre med at det er vanskeligere å "forstå" at det er sovetid på dagen, pga. mye aktivitet etc. Dessuten har vi ikke helt faste tidspunkter for soving på dagen, men jeg legger ham når jeg ser tretthetstegn. Sovinga på dagtid varierer mye, noen ganger sover han bare 2 timer, andre dager opp til 5 timer totalt.

Vi innarbeidet tidlig faste leggerutiner på kvelden, noe jeg tror er viktig, for nå assosierer han senga si med "den lange soveøkta".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...