Gjest Skrevet 13. februar 2007 #1 Skrevet 13. februar 2007 gele til kakebordet?? tenkte på ungene...alltid godt med gele...? å aner dere hvor mange kaker man trenger på ca 40stk?? fikk plutselig arbeidstempo på meg,hehe. planene er omgjort til å passe meg og mitt,så nå tror jeg vi får ekstra tid tilogmed ;o) mannen er satt i arbeid,så her ser jeg lyst på det.tjoooohooo ;o)
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 13. februar 2007 #2 Skrevet 13. februar 2007 Ja det kan du fint gjøre. Men husk at gjestene spiser ikke en kake hver. Ikke en halv hver engang. Skal dere spise mat først, så går det kanskje 2 kakestk. pr. pers. I min familie (kakefamilien) går det kanskje 3 stk. pr. pers. Hadde du bodd litt nærmere så kunne jeg bakt litt til deg... Men en Twist pose eller 2 kan erstatte en kake vet du.
Gjest Skrevet 13. februar 2007 #3 Skrevet 13. februar 2007 skal ha middag ja.å rekner med di 30stk spiser seg mette....men kommer ca 10 til kaffen,og der blir det vel spist litt...tenkte å sløyfe deserten,å ha kakebordet som desert.er det dumt tro? takk for tilbudet ;o) jeg har bestilt to kaker,hehe..enkelt,og sparer tid.skal kjøpe twist ja. da blir 4 kaker,gele og twist nok,tror du ikke?
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 13. februar 2007 #4 Skrevet 13. februar 2007 Sikkert, de som bare kommer til kaffe og kaker har nok spist noe før de kommer. Kan nok bli litt mye om dere skal ha dessert og så kaker. Så jeg tror kaker holder.
Gjest Skrevet 13. februar 2007 #5 Skrevet 13. februar 2007 ja det gjør sikkert det.det får det bare hehe. skal rane isbilen for ei iskake eller to til ungene også.da er jeg i box der.bare resten igjen ;o)
brumlemor Skrevet 13. februar 2007 #6 Skrevet 13. februar 2007 Det høres ut som mer enn nok, alternativt kan du jo og ha et fruktfat stående, det er alltid godt ....
brumlemor Skrevet 13. februar 2007 #7 Skrevet 13. februar 2007 Lykke til forresten, tror nok du skal få en fin dag.
Karomamma Skrevet 13. februar 2007 #8 Skrevet 13. februar 2007 Yes, jeg stemmer for gele!!! Og med en iskake og et par Torokaker er mye gjort!! Lykke til med barnedåpen - du må passe på å ta noen pustepauser innimellom
Gjest Skrevet 13. februar 2007 #9 Skrevet 13. februar 2007 karomamma jeg peser som en strandet hval !!! ;o) er flink med pøuser jeg da.har jo jr som krever sitt,så her er det duket for litt kos,og litt dib innimellom. gele tror jeg kan bli greit.ikke alle ungene som liker kaker ! mine er altetende,men kom på noen som ikke er det.så gele og is blir tingen. takk for lykkeønsker.jeg trooor jeg trenger det,hehe ;o)
Tiggywinkle Skrevet 13. februar 2007 #10 Skrevet 13. februar 2007 Høres ut som meg for 3 uker siden, du... Fullt hus og stormende jubel. Men jeg senket listen litt og tenkte som så at det som ikke blir gjort er det bare meg som vet at jeg hadde tenkt å gjøre. Og det gikk jo strålende. Ta deg tid til å nyte og kose deg litt innimellom slagene:-) Erfaringsmessig blir det alltid for mye kaker. Vi var 22 gjester og hadde 3 kaker - og det ble mye tilovers. Pust inn, pust ut og lykke til:-)
♥Snulder Skrevet 13. februar 2007 #11 Skrevet 13. februar 2007 Gele er flotte greier til ungene.... (og til noen av oss "voksne") Hvis jeg ikke husker helt feil så hadde vi i dåpen til Leah...... Kransekake, marsipankake, sjokoladekake, bløtkake, velskringle og ei ostekake.... Jeg, som den gode husmor jeg er, lagde sjokoladekaka av en Toropose!!!! Resten ordnet min mor...Vi var 24 stykker, så det ble kake nok....
Attpåklatten :-)™ Skrevet 13. februar 2007 #12 Skrevet 13. februar 2007 Gele er alltid suksess vet du, for både små og noen store:-))
Dailis Skrevet 13. februar 2007 #13 Skrevet 13. februar 2007 Gele til barn er lurt ja. Hvordan kakebordet skal være kommer litt ann på hvor i norge dere bor. Her på østlandet kan man ha veldig lite, hehe. Kaker i stedet for dessert er kjempelurt. Eventuellt kjøpe noen sjokoladebiter og servere til en kopp kaffe etter middagen. Mange som ønsker litt kaffe rett etter maten siden man kan bli litt tunge og trøtte i kroppen, men det er ikke nødvendig. Godt du har delegert litt, flinke du=D
Gjest Skrevet 14. februar 2007 #14 Skrevet 14. februar 2007 å ja,min venn toro kommer sikkert i dåpen ja....;o) tenkte på welskringle,men aner ikke om det blir ennå.for dåpskaka ble da endelig dyr nok for meg,hehe.siden jeg steller til dåp for aller siste gang,(skal ikke ha flere "klatter") så har jeg bestilt stor kake med bilde.å da måtte jo begge ungene på den kaka..jæææh,dyrt.....! dallis: bor i "sodd" delen av norge,hehe.trøndelag.men di har jo innmari store kakebord bestandig..så jeg er redd det blir for lite,men da får det bli det.jeg skal slenge med litt twist å annet snadder,så blir det vel bra. men guuuuri hvor jeg gleder meg til søndags kveld....da skal jeg virkelig kaste inn årene og nyte mamman min som reiser igjen mandag.
Trollmora Skrevet 14. februar 2007 #15 Skrevet 14. februar 2007 Kaker, twist og gele - høres ut som en veldig god kombinasjon for små og store. Husker ikke helt hvor mange kaker vi hadde til navnedagene, men jeg var "frekk" nok til å spørre ett par av fadderene om de kunne tenke seg til å bake en kake. Det fine med kransekake (eller tårnkake som det EGENTLIG heter) er jo at det som ikke blir spist går rett i fryseren. Lykke til og slit deg ikke helt ut. Ta en skikkelig avslappningskveld kvelden FØR du får gjester.
Gjest Skrevet 14. februar 2007 #16 Skrevet 14. februar 2007 fadderne ja...hehe...nix,di er det ikke vits i å spørre... men får to kaker,så det er resten jeg skal ordne med. kvelden før har tvillingene bursdag,og jeg ser for meg et stress frem til kirketid ;o) men jeg har omgjort di andre planene(les:kaste rot inn på et rom og lås døra),så jeg tror det blir bedre tid for å innhente seg igjen. rekner med at jeg ler av det hele på mandag,selv om det ikke kjennes morsomt ut nå,hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå