Gå til innhold

Han vil ikke ligge på magen - sukk....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gullet på snart 4 mnd nekter å ligge på magen. Han hyskriker og legger seg helt flatt på gulvet når jeg prøver - og det blir bare tull. Har også prøvd på stellebordet, men samme oppførsel der. Jeg prøver å legge meg ned sammen med ham og holde leker o.l. opp foran ansiktet hans, men ikke søren om han vil dette!!

Noen som har opplevd noe lignende? Noen tips? Dette er jo viktig for den videre motoriske utviklingen så jeg blir litt stressa jeg!

Han holder hodet veldig fint oppe ellers og den hender han kan ligge litt i mageposisjon på brystet mitt dersom jeg holder ham under armene..men han lærer jo ikke akkurat å rulle rundt på den måten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil gjerne berolige deg litt med at dette trenger ikke bety noe i det hele tatt. Snuppa mi var ekstremt lat og lå rett ut på ryggen helt til hun var 6 mnd, magen var pyton! Da hun først skjønte hvordan hun skulle rulle i en alder av 6 mnd og noen dager, tok det bare helt av. Da ble det rullet i alle retninger, og hun for over hele huset. Nå er hun 9 mnd, setter seg opp, reiser seg opp og går langs bord, sofa osv :-)

Lykke til!

Skrevet

Nyt det mens du kan du, for når han finner ut at han vil ligge på magen og lærer seg å rulle, så tar det aldri slutt ;)

Teodor vil bare ligge på magen han, og jeg bruker hele natten til å snu han ! ;)

Skrevet

Hei du. Jeg også har oktobergutt (født den 5.) og han heller likte ikke å ligge på magen. Han hylte og vræla og tok helt av. Men for 3 uker siden begynte han å rulle seg fra rygg til mage, og nå storkoser han seg på magen.

Har du prøvd å legge litt leker rundt han? Det funka her en liten stund, da hadde han noe fint å se på og strekke seg etter..

Skrevet

Jeg fikk råd om dette av HS, for min jente var heller ikke noe ivrig på det: Legg han i korte økter når han er mest fornøyd. Feks rett etter han har sovet, og er litt opplagt.

Dette funket bra for oss. Fra å ikke være flink til det på 3 mnd kontroll, var hun på 4 mnd kontroll tidlig for alderen visstnok. Så det går fort å ta det igjen:-)

Hadde forresten et sånn speil som hun fikk i bokklubben foran henne, og det var moro å se på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...