Gå til innhold

Hjelp....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør jeg med min spillegale samboer? Han sitter å spiller pc-spill hele natta hvis han får lov. Sier selv at tida bare flyr og "plutselig" er det morgen...

Han er en person som trenger lite søvn, men han bør jo sove noen timer før han skal på jobb. Dessuten syns jeg det er stusselig å legge meg alene nesten hver kveld. Vi holder på å prøve å få snuppa til å sove i egen seng, men jeg vet ikke om jeg har lyst til det for da må jeg ligge helt alene. Er så godt med en annen varm kropp å ligge sammen med...

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Skrevet

Du har kanskje prøvd, men jeg anbefaler deg og prøve å snakke med samboeren din på nytt. Vær ærlig og si at du syns det er kjedelig å legge deg alene hver kveld, at du også trenger han litt som kjæreste selv om det er greit at man har hver sin hobby.

Annet tips - legg bort spillet, og si at han kan få det tilbake etter at dere har gjort litt kjæreste ting sammen ;-)

Skrevet

Samboern min liker å sitte oppe hele natta også. mens jeg sjelden er oppe etter 10. nå som jeg er gravid kan jeg legge meg så tidlig som 8 på kvelden.

Jeg kan ikke akkurat forvente at han skal legge seg samtidig som meg da, når jeg går så tidlig til sengs. Men vi har en avtale at han får ikke lov å sitte oppe til lengre en 2 om natta seinest hvis han skal på jobb dagen etter. slik at han får noen timer søvn.

Og flere ganger i uka legger han seg nedpå når jeg legger meg slik at vi får litt kose tid sammen. Så står han bare opp igjen når jeg sovner eller etter en times tid kommer ann på hva som kommer først.(om ikke han sovner også)

Og i helgene vekker jeg han klokka 11 om morran seinest samme hvor lenge han har sitti på datan natta før.

Det er klart tiden kan bare fly når man spiller så sambo har alarmen på mobilen slik at han ikke blir sittende oppe lengre en han skal.

Det er sånn vi har fått det til å funke hos oss ihvertfall, men det krevde noen lange samtaler før vi var enige.

Er det her med å gi litt og ta litt.

Håper ting fikser seg for deg til noe du kan leve med.

(og husk at det å få barnet til å sove i egen seng er noe man skal gjøre for barnets skyld ikke sin egen. Kan ikke tenke egoistisk når det kommer til barna.Hvis det er på tide å lære barnet å være trygg nok til å sove syntes jeg du skal gjøre det, og ikke holde barnet tilbake i "utvikling av trygghets og selvfølelse" fordi du vil ha en annen varm kropp i senga. Mener ikke å dømme deg på noen måte og håper det ikke kommer ut sånn som foreldre er det mange valg vi må ta opp gjennom oppveksten dems som vil være vanskelige. Fordi vi vet at en ting er best for barnet , men vi ønsker å velge noe annet for vår egen del. Gleder meg ikke til de tidene selv.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...