AllGoodThingsAre3 Skrevet 13. februar 2007 #1 Skrevet 13. februar 2007 No skal eg tråla barnehagar og slik for å få barnehage til jenta mi på 1 1/2 år. For no vil mamma ut i jobb! Vert ikkje noko problem å ha ho i barnehagen, då ho stortrivast! MEN: Eg tenkjer... viss ho begynner i barnehage klokka 0730, og me hentar ho i 1600-1630tida... Ja då er det ikkje mange timane til overs. Viss me då er heime kl 1700, og ho legg seg kl1930,..... Berre to og ein halv time om dagen!!! DET er lite det! Vert ikkje det litt lite tid ilag med foreldra? Berre noko som poppa inn i hovudet mitt no....
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2007 #2 Skrevet 13. februar 2007 Du skriver at det er fordi du VIL ut i jobb, ikke fordi du MÅ, og da kan du faktisk velge å ikke jobbe full tid, mulig jeg har misforstått deg, men... Men uansett, tidsklemma er vel egentlig alle familiers store problem i dag, men det viktigste er nødvendigvis ikke hvor mye tid vi har med barna, men hva vi gjør med den tiden vi har, så hvis vi klarer å bruke den tiden fornuftig så tror jeg ikke noen tar skade av det. Husk KVALITET framfor kvantitet
AllGoodThingsAre3 Skrevet 13. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 13. februar 2007 Ja, du har rett i det. Tingen er at eg MÅ ut i jobb for at me i det heile tatt skal ha råd til mat på bordet (kanskje satt litt på spissen), samstudes som eg VIL ut i jobb, for no må eg gjera noko anna... Men, me får vel berre gjera det beste ut av tida me får saman tenkjer eg! Takk for svar )
-Bobsi Skrevet 13. februar 2007 #4 Skrevet 13. februar 2007 Vi står opp 06:30, en av oss løper ut døra rett etter å ha spist. Den andre leverer ca kl 8. Den som gikk tidlig, henter ca kl 16. Da blir det i alle fall 1 time kortere opphold enn maxtida. Vi bor bare 5 min fra barnehagen, så vi får 3-3,5 time på ettermiddagen pluss den ene på morgenen.
Guttemamma x 3 Skrevet 13. februar 2007 #5 Skrevet 13. februar 2007 Vi har gjort følgende for å få mest mulig tid sammen i hverdagen. -Vi har flexitid begge to som vi utnytter max. D.v.s at vi leverer 08:30-9:00 og henter 16:00-16:30. - Lillemann sover 2 timer i barnehagen slik at vi får mer tid sammen på ettermiddagen. Dette gir oss ca 5 timer sammen hver dag. Må i tillegg nevne at Lillemann har litt mindre søvnbehov enn de fleste, han sover 10 timer på natta og 2 i barnehagen. Før han begynte i barnehagen ønsket jeg han skulle sove mer, men nå ser jeg fordelen.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2007 #6 Skrevet 13. februar 2007 ka me å å jobb litt mindre enn 100%,å ha ongen på 1/2 plass?? då blir dåkker jo ikkje så masse borte fra kværandre:) æ jobba 100% i turnus,men ska søk om perm sånn at æ jobba ca70-80 %. lille-gutt e 13 mnd,syns han e for liten tel å gå i bhage. ska heller søk han inn når han e ca 2 år.. dessutn passa det nestn aldri me bhage og jobben min,bortkasta pænga!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå