Mammen_te_Hallvard Skrevet 13. februar 2007 #1 Skrevet 13. februar 2007 har akkurart pumpa meg...og fikk ut 260ml....synst d var litt volsomt av ein pupp eg...gutten har jo dråkke av den før.begynnte å pumpe etter at eg hadde amma han. får han virkeli i seg så mykje??FOR puppen var slakk og fin og endå renn d frå puppen.... melkekyr eg...JA kva skal eg gjer for å få ned produksjonen...orka ikk å gå me spreng....
tulleku *Oda-06 Alma-09* Skrevet 13. februar 2007 #2 Skrevet 13. februar 2007 Oi, ja det var ikke lite melk Hvor gammel er gutten din? Dette regulerer seg som oftest etterhvert, men hvis du pumper etter han har spist - og intensjonen din er å få NED produksjonen, så må du bare pumpe såpass at du ikke har spreng. Pumper du brystet tomt, så vil produksjonen fortsette for fullt! Lykke til:)
Mammen_te_Hallvard Skrevet 13. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 13. februar 2007 gutten e snart 3 mnd. eg pumpar IKKJE te puppen er tom...brystet er forsatt hardt når eg gir meg...begynner å bli ein smule frusterrt no... litt lei av at alt er vått når eg våknar om morgonen.
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 13. februar 2007 #4 Skrevet 13. februar 2007 OJ... det var mye, men les denne artikkelen - kanskje du også kan levere melk til melkebanken: http://www.ringblad.no/nyheter/article2468613.ece
Gjest_1001 Skrevet 13. februar 2007 #5 Skrevet 13. februar 2007 Hehe, jeg synes det høres ut som om du bør ta deg en telefon til morsmelksmottaket på sykehuset der du bor ;-) Det er alltid mangel på morsmelk!!! Har pumpet selv til der jeg bor, det er en ganske fin følelse å vite at melken min, som jeg egentlig ikke hadde bruk for, var livsviktig for små premature babyer... Så absolutt, du burde ta deg en telefon. På de fleste syehusene får du en liten belønning for det og. I bergen fikk jeg 125 kr literen pluss kjøregdtgjørelse ;-)
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2007 #6 Skrevet 13. februar 2007 Hvis du vil at produksjonen skal gå ned, så bør du ikke pumpe i det hele tatt. Pumping kan ØKE produksjonen selv om du ikke pumper tomt fordi melken dras ut med vakum istedet for å bli melket ut. Prøv med håndmelking istedet. Da kan du ofte melke ut mye mindre mengder før puppen mykner. Jeg måtte selv pumpe ut ca 100 ml med pumpe etter at jenta mi hadde drukket for å bare lette på trykket. Det gikk ukesvis, og det ble ikke bedre. Så prøvde jeg med håndmelking, og kalde omslag. Da melket jeg bare ut 30 ml før sprenget gav seg. Og et par uker etter var melkemengden tilpasset jentas behov. Kjempepraktisk nå. Jeg har masse nok melk til henne, men er ikke plaget med spreng lenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå