Mini-me:) *gravid* Skrevet 13. februar 2007 #1 Skrevet 13. februar 2007 Hei på dere! Jeg har en datter på bare 18 dager.. sikkert tidlig å begynne å "klage" over dette, men helt siden hun ble født har hun snudd døgnet helt på hodet! Hun sover som ein stein om dagen, gjerne opp til 4 timer i strekk, litt mat, så kan hun sove i flere timer igjen. Men så nærmer klokka seg 23-24, da er hun lyyys våken og kan holde det gående til klokka 03-04, da begynner hun å blunde, men sover ikke mer enn en time og to, så er det pupp. Hun er heller ikke så glad i smokk, så jeg er vel smokken hennes.. Det hender hun tar smokken, men som oftest blir hun rasende! Og vi har prøvs ALLE på markedet! Når klokka blir rundt 11 på formiddagen så sovner hun, og sover mesteparten av dagen... Så her sitter vi da, midt på natta, jeg er driiittrøtt, tulla ligger i fanget mitt og kikker rundt med store øyne og er rimelig fornøyd egentlig:) Så viss det er noen som har litt tips å komme med, så blir jeg veldig glad!
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 13. februar 2007 #2 Skrevet 13. februar 2007 Jeg fikk en hau av råd før og etter jeg fødte tulla. Jeg selekterte ut det meste og tok til meg de jeg syntes passet godt for meg og prinsessen. Bestemte meg før hun ble født att jeg ville sove om natten =0) 1 rådet jeg brukte var ta henne opp med en gang man hører ett kny den første tiden. Det tar en stund før de føler seg trygge og vet de får den maten og kosen de trenger. 2 rådet var ikke vugge henne, kjøpte kurv slik att fristelen ikke skulle bli for stor 3 rådet ikke samsove. La babyen bli vant fra starten å ligge alene. Blir da ikke redd når hun ikke ser mamma når hun åpner øynene og sovner godt alene. Tok meg 2 måneder. Etter 1 måneden var jeg oppe ca 2 ganger pr natt 2 måneden sov hun hele natten. Det gjør hun fortsatt. Når hun er våken om morgenen ligger hun bare der =0), måtte feste en lekebjelle på sengen slik att hun leker med den så går babycallen på =0) Det kan være disse rådene ikke fungerer for deg men gjør det du føler er rett for deg og babyen din. Hun som ga meg det beste rådet var å stå på den første tiden så får du det igjen etter en stund. Det hadde hun rett i =0) Lykke til
Mini-me:) *gravid* Skrevet 13. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 13. februar 2007 Tusen takk for svar:) Det er vel bare å sette i gang å prøve:)
meg og jentene Skrevet 13. februar 2007 #4 Skrevet 13. februar 2007 Tips jeg fikk på sykehuset etter fødsel var at vi gjerne kan vekke baby på dagtid hvis de sover mer enn to-tre timer i strekk. Vanskelig å vekke de små, de sover jo overalt, men du kan f.eks. ta henne med til badet og skifte bleie og klær, da pleier de å våkne. Gi også mat minst hver tredje time på dagtid. Etter skift og mat må hun selvfølgelig få lov til å sovne igjen hvis hun fortsatt er trøtt, men da har du ihvertfall gjort litt for å markere at det er dag. Så vil det garantert gå bedre om ikke lenge. (det sies litt forskjellig om dette, noen mener det bare er dumt å vekke de på dagtid,men det har ihvertfall fungert for oss)
mimmi`80 - 07 & 09 Skrevet 13. februar 2007 #5 Skrevet 13. februar 2007 Dette har vi gjort/ gjør : Prøv å gi mye mat på kvelden. Når du sitter oppe,sitt gjerne på soverommet slik at dette rommet blir forbundet med soving. Ha det mørkt også i stua når du sitter oppe, ikke se på tv eller radio. Ha det kaldt på soverommet. Vår sov mye bedre i det vi senket temperatuern betraktelig. Har nå 16-18 grader. 16 når vi sovner da blir det ca 18 i løpet av natten,
Mini-me:) *gravid* Skrevet 13. februar 2007 Forfatter #6 Skrevet 13. februar 2007 Det skal jeg prøve! Tok det lang tid før dere merka resultat? Hva gjorde dere om kvelden når hun var så lita? Lurer på om jeg skal legge henne inn på soverommet til et fast tidspunkt allerede nå, eller om hun skal legge seg når vi legger oss... I natt har hun vært helt umulig!! Jeg visste ikke at di små kunne holde seg våken i så mange timer uten å blunde! Jeg er så trøtt jeg holder på å daue... Men takk for tipset, jeg skal gå i gang med dette i DAG!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå