Gå til innhold

Forslag til hvordan vi løser dette samværs"problemet"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente på 4 år som er hos sin far annenhver helg. Jeg har aldri hatt noe forhold til denne faren, så hun har aldri bodd med ham. Det kom en stefar inn i livet hennes før hun ble født, som ble mer pappa enn noen annen i det daglige.

Hun har nå også en lillesøster på 1 år som er hennes halvsøster....Ikke gøy for henne at lillesøster er hjemme alene med meg hele helga, når hun er borte. Vi har ikke fått til en skikkelig ordning med samværet til minsta enda, fordi bruddet er ganske ferskt..Dessuten er hun så lita at ei hel helg vil være mye..Også er det det med at storesøster er like mye jenta hans, selv om de ikke er biologisk i slekt, så han vil ikke gjøre forskjell på dem..

Så det blir sjalusi om minsta er hjemme hos meg når hun er borte, og det blir sjalusi om minsta får være med sin far. (Han har jo vært den som har vært mest far for største bestandig..)

Mye følelser her, og både hun og jeg er meget sensitive følelsesmessig..

Noen som har forslag til hvordan vi skal sette opp samværet her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har lest mye her inne, om mødrer som har problemer med samværs plan. Og de fleste rådet da å ta kontakt med familievernkontoret eller noe sånt. Kanskje du kan prøve å ta kontakt med dem, og se om dem kan komme med en løsning?

Skrevet

Etter hvert er det vel naturlig at de har samvær med sine respektive fedre samme helg.

Men er din eks interessert i samvær med den eldste? Om han er det så la de ha samvær. Selvfølgelig kan det ikke bli like mye som hun har med sin biologiske far, for da vil hun jo ikke tilbringe noen helger med deg. Men noe går det da an å få til?

Har selv barn med to forskjellige, den eldste har kun samvær med sin tidligere stepappa. Ingen som tenker over at det ikke er biologiske bånd der.

Skrevet

Jeg husker jeg fikk bli med min søster når hun hadde samvær med sin pappa =)) Enkelte overnattinger, og når det skulle være bare en dag etc.. Ikke ofte, men noen ganger. Det var såå stas =)

Nå er jo lillejenta de litt lita ennå, men forklar så godt du kan til 4 åringen din.. De skjønner mer enn vi tror.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...