3 små gull :) Skrevet 12. februar 2007 #1 Skrevet 12. februar 2007 Heisann!! Er du mammaen til Marte som er født 15.11.06???
Jaguara Skrevet 20. februar 2007 #6 Skrevet 20. februar 2007 Ser jo at du har ropt på mæ lenge... kem e du mammaen til lille pjusket??
3 små gull :) Skrevet 21. februar 2007 Forfatter #9 Skrevet 21. februar 2007 Jeg er også mammaen til Marte og hun er også født 15.11.06. Jeg har ropt på deg lenge for jeg syntes det var litt morsomt og nesten merkelig at hun heter og skriver det på samme måte og er født på samme dag. Hvor i landet bor du da? Hvor gammel er du? Vært litt morsomt å blitt litt bedre kjent da???
Jaguara Skrevet 21. februar 2007 #10 Skrevet 21. februar 2007 Hihi - så morsomt da!! Jeg er 29 år gammel, nærmer meg de skumle 30, men ikke før i oktober da. Født og oppvokst i Narvik og bor her idag etter å ha studert og jobbet i flere av landets største byer. Fant tilslutt ut at hjemme alltid var best, flyttet hjem i feb. 05, traff igjen kjæresten fra ungdomsskola og vips var vi et par. 6 mnd senere var jeg gravid og Marte kom til verden 15. november etter 3 tøffe dager og en litt dramatisk finale. Navnet fikk hun forsi vi ønsket et navn på M, både jeg og pappaen har navn på M. Jordmora som tok imot hette Marte og vi hadde snakket litt om det i forkant.. Du da?
3 små gull :) Skrevet 21. februar 2007 Forfatter #11 Skrevet 21. februar 2007 Det er jo kjempemorsomt!!! Jeg er også 29 år og blir 30 i mai Jeg er født og oppvokst i Trondheim så her bor vi. Jeg og samboeren min ble et par å vips 14 dager etter var jeg gravid....hehe....Marte fikk navnet fordi vi synes det er et fint navn og hun ble født 15 nov. kl 09.59, 8 dager etter termin. Litt spesielt at de heter det samme og er født på samme dag synes jeg. Hvordan går det med din Marte om dagen da? Min Marte er stort sett blid og fornøyd, vi skal på 3 mnd kontroll i morgen og er litt spennt.
3 små gull :) Skrevet 21. februar 2007 Forfatter #12 Skrevet 21. februar 2007 må bare si at vi kaller henne egentli alt mulig rart og lille pjuske er et av hennes kallenavn.....ikke noen grunn til det, det er bare pappaen som er litt fantasifull....kjært barn har mange navn vettu )
Jaguara Skrevet 21. februar 2007 #13 Skrevet 21. februar 2007 Hoho.. det er litt av et sammentreff dette De aller fleste som heter Marte skriver det med H, men vi fant ut at det var finest med det enkleste. Marte har stortsett hele sitt llille liv vært blid og fornøyd og enkel å ha med å gjøre. Da hun ble 2,5 mnd begynte hun plutselig å gråte mye på ettermiddag og kveld. Vi har forsket endel på det, uten helt å komme fram til svar. Mest sannsynlig er det vel magen som plages litt.. De siste dagene har hun imidlertid blitt bedre og vi håper på bedre tider. Vi var på 3 mnd kontroll igår og Marte fikk sin første sprøyte. Fikk kun trippelvaksinen og ikke hjernehinnevaksinen ettersom hun var snørrete og av frykt for at hun skal bli verre. (helsesøster bestemte) Vi skal nemlig reise til Gran Canaria på lørdag. Vil ikke ha med oss sykdom da. Ellers hadde hun nesten fordoblet vekten. Var 3220 g ved fødsel og 6135g igår. Har bare spist mm siden fødsel, bortsett fra et par ganger da mor ble ekstremt lysten på øl
Jaguara Skrevet 21. februar 2007 #14 Skrevet 21. februar 2007 Marte her går stortsett under navnet lillemor og lille prinsessa - også pappaen som stadig vekk kommer med nye navn.. Lykke til på kontrollen imorgen, Marte sov mye etter sprøyta og hadde litt feber da hun la seg, men idag var hun i toppform igjen God natt!
3 små gull :) Skrevet 22. februar 2007 Forfatter #15 Skrevet 22. februar 2007 Ja dette var litt av et sammentreff ja, det var noe jeg bare måtte finne utav så derfor prøvde jeg å få tak i deg. Ga nesten opp til slutt da Vi eller jeg bestemte at det ble Marte uten h pga at det er lettere å skrive navnet for henne siden h`en er stumm. Dessuten synes jeg det er finere enn Marthe. Nå har vi vært på helsestasjonen og det gikk da greit det. Hun er ei stor jente på 6550 gram og 64,5 cm. Hun var 3880 og 53 cm da hun kom til verden. Helsesøsteren syntes dessuten at hun var sterk i kroppen og det er bra Nå ligger hun å sover, håper hun sover en stund nå for vanligvis sover hun ikke så mye på dagen. Hun er blitt flink til å sove om natta også, sovner ca kl 20.30 sover da til alt fra 03.00-06.00 får pupp og sover videre til 08.00 ca. Litt godt det for den første 1.5 mnd så sovnet hun ikke før 05.00 om natta og det var utrolig slitsomt. Hun er så utrolig herlig synes jeg
3 små gull :) Skrevet 22. februar 2007 Forfatter #16 Skrevet 22. februar 2007 Vi har også tenkt å reise til syden, men det blir ikke før april/mai. Hvor på gran canaria skal dere da`? hvor mye måtte dere betale for hvilket hotell? Må få høre hvordan det gikk å reise med den lille etter at dere har kommet hjem da Marte har forresten ogsåå bare fått mm siden hun kom til verden, rart at de vokser så mye på mm synes jeg. Det er jo bare skummet melk haha...
3 små gull :) Skrevet 23. februar 2007 Forfatter #17 Skrevet 23. februar 2007 Marte virker i passe bra form i dag heldigvis, litt rød i kinnene så kanskje har hun litt feber. Har ikke tenkt å målt så lenge hun er i bra form, må jo være ekkelt å få termometere oppi rompa....hehe....nå ligger hun på gulve å leker seg med babygymmen og snakker, mens jeg har tennt opp i ovnen og sitter å koser meg med boller og kakao ))) koser oss nå ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå