Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde et innlegg i går om min sønn på 10 mndr som jeg føler får for lite mm. Jeg har trappet ned litt for tidlig og har veldig lite melk å gi ham.

Har derfor bestemt meg for å gi ham tillegg.

Hvilke merke er best? Nan el Collett? Pulver el ferdig blanda?

Hva er dette med malt som jeg ser mange skriver om?

Er det noe han må ha? Isåfall hvor kjøpe og hvordan lage/servere?

Håper jeg går til å gi ham om morgningen, hvertfall. Men hvor mye trenger de om dagen sånn ca?

Håper noen kan hjelpe meg litt. Har aldri brukt MME før så jeg føler meg veldig usikker på dette området.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Collet anbefaller jeg ikke, det luket skikkelig spy av den melka, synes ikke det lukter godt av NAN heller! Gutten min ville ikke ha noen av disse så jeg kjøpte HIPP som han likte med en gang:) Lukter ikke av den heller:) Så er den økologisk:)

Skrevet

Her bruker vi Nan,og er veldig godt fornøyd med det:)

Maltextrakt er noe du får kjøpt på matvare butikker,brukes mot hard mage.. Du kan ha i 1ts i flasken med Nan:) Håper dette var til hjelp:)

PS: Står utenpå pakken ang.mengde tilpasset alder!

Skrevet

Bruker NAN vi og.. Eneste vi har prøvd..

Skrevet

Jeg har brukt collett hele tiden, den er tilsatt omega 3 og det er jo fint:) Jeg har en som gulpet sikkert 10 ganger daglig, og småfolk mme luktet spy og siden han fikk collett på barsel fortsatte vi bare med den. Men han får nan som "take-away" de ferdige pakkene er jo veldig greie, men dyrt i lengden. Jeg tror det er hipp som happ hva du velger egentlig. Nan er jo veldig greit å blande ut egentlig, lettere enn collet.

Skrevet

Hipp finnes på COOP mega, ICA maxi. Snuppa liker ikke NAN, tar bare HIPP

Skrevet

Må nesten bare prøve å se hva han vil ha. Jeg måtte gjennom hele leksa før snuppa endelig tok Collett m/omega3. Collett er nå uansett "søtere" på smak enn alle Nan typene. Tror det var derfor ho til slutt tok Collett. Spiller ingen rolle hvilken du bruker igrunn. Ferdigblanda er "bare" til å ha med seg på tur eller noe. Kan ikke kjøpe de til daglig foring, da blir det dyrt ja!!

Står på pakken hvordan du skal blande og lage. Kan lage klar flasker å sette i kjøleskap for max 12 timer.

Skrevet

Når han er så stor som 10 mnd kan du begynne med smaksprøver med vanlig melk. Jeg ville ikke styrt så mye med mme hvis han ikke vil ha det - det er mye lettere med vanlig melk :) La han drikke så mye/lite han vil, ikke tving det i ham. Så lenge han spiser variert er det ikke så farlig med mme når han er blitt så stor. Når de er 1 år går de fleste over til vanlig kumelk likevel...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...