Gå til innhold

HJELP MEG!!Ang. samvær med far.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten gutt på 6 mnd...Ammer han, men han har også begynt å få grøt å middag nå.

Dilemmaet mitt er ang. samvær med far..

Hva mener dere jenter er `normalt` for en 6 mnd baby å være hos sin far?

Om natta er det IKKE aktuelt, siden jeg ammer en gang på natt..Men er det urimelig å mene 3 timer , 2, 3 ganger i uka?

Pappa er også borte på jobb 1 måned i gangen, å da kjenner jo ikke gutten faren sin igjen nå når han er så liten..

Blir glad for synspunkt rundt dette!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

syns det høres greit ut det du er kommet frem til! hva mener far da? syns det er helt riktig at gutten ikke skal være borte fra deg om natten siden han bare er 6 mnd og far er borte så lenge om gangen. Så lenge du ammer er det du som bestemmer ettersom jeg har forstått. lykke til!!

Skrevet

Ja, så lenge gutten er så liten, høres vel noen timer på dagen greit ut. Gutten kan jo begynne med overnatting når han er blitt litt mer uavhengig av deg. Men ellers kan man alltids pumpe melk og la faren få gi det med flaske om natten.

Noen ganger syns jeg at det er greit at pappaer får våkne par ganger om natten og gi barna sine mat, på den måten vil de kanskje forstå bedre åssen mødrer har det, og respektere mer?!

Skrevet

Ha mest mulig samvær mens faren er hjemme, slik at du etterhvert unngår at gutten glemmer faren og slipper at barnet gråter når det skal til far.

Skrevet

jeg ble alene med min da han var 6mnd, familievernkontoret anbefalte korte hyppige besøk,,,har oså en far som er borte pga jobb,,,,vi er enda ikke enige,men stå på ditt!!!!du er mor å hovedomsorgsperson, å barn trenger rutiner å trygghet, de sanser din uro ,

hvordan er din kontakt med barnefar?er det nye partnere inne i bildet?er det nettopp slutt?

Skrevet

Heisan, det er meg som startet dette innlegget..

kontakten med barnefaren går tja..opp og ned, alt etter som om han har det bra eller ikke,,huff, vanskelig å forklare, men joda, vi kan prate sammen..Det er ingen nye partnere i bildet..det ble slutt mellom meg og far midt i sv.skapet:-(

jeg fikk også tips fra fam.vernkontor med korte hyppige besøk..men når tror du / dere det er best for BARNET å være borte fra sin faste omsorgsperson, om natten, ei helg, osv..??

Skrevet

Hei du, se på innlegget som jeg nettopp skrev under "ang samvær". :)

Skrevet

min prins på 6mnd er til pappan sin annenhver helg å 1 dag i uka..

jeg synes det bør være såppas, for det merkes at han har kommet i en alder hvor det hender han reagerer på folk han ikke kjenner igjen.

kan plutselig begynne å storgråte om andre en jeg skal holde han.

å det er jo bra at han blir vant med pappan sin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...