Anonym bruker Skrevet 12. februar 2007 #1 Skrevet 12. februar 2007 1. Orienter deg om hva slags hjelp du kan få både prakitsk og økonomisk 2. Ta utdannelse fort som F... 3. Skaff deg internett! 4. Utvid dvd-samlingen din 5. Du MÅ trives i eget selskap og tåle at DiB er ditt sosiale liv til hverdags 6. Bruk penger fornuftig og tenk langsiktig 7. Skaff deg et par sms-flørter som kan sende deg hyggelig flørte meldinger som sender humøret ditt oppover når du står med babysnør i ditt bustete hår, alene hjemme kl 01 på en perfekt lørdagskveld 8. Bli tynn og heit igjen! Du er singel, jente! 9. Tenk deg godt og nøye om hvilke kvaliteter du ønsker av en ny partner 10. Se deg selv også i forhold til hva som gikk galt i ditt tidligere forhold. Ikke bare fokuser på hva eksen gjorde galt. Lær av det som gikk galt. 11. Ha selvironi 12. Skaff deg andre venner med barn som også er alene 13. Ikke bli så selvstendig at det ikke er plass til andre i ditt og barnets liv 14. Ikke vær bitter 15. VÆR STOLT AV DEG SELV!! :-)
Karine *på tjukka!! ;) Skrevet 12. februar 2007 #2 Skrevet 12. februar 2007 Det var nøyaktig et slikt innlegg jeg trengte nå! Tusen takk
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2007 #3 Skrevet 12. februar 2007 Glemte et punkt: 16. Innfinn deg med det faktum at du MÅ se og forholde deg til din eks på en fornuftig og voksen måte helt frem til barnet i det minste er myndig. Surt, men slik er det. Bare hyggelig :-) HI
Snuppa! Skrevet 12. februar 2007 #4 Skrevet 12. februar 2007 Føler jeg har vært innom alle punktene utenom punkt 2,vrææææl!! Må ha en bedre utdannelse!!! Men tusen takk for overlevelseslista. Skal bla opp den når det kommer en dårlig dag
Pim&Pam Skrevet 12. februar 2007 #5 Skrevet 12. februar 2007 Hah som om jeg skulle skrevet det selv!! flottings!
Mamman til knærtn Skrevet 12. februar 2007 #6 Skrevet 12. februar 2007 16. Kjøp en stor boks tålmodighet og smør på jevnt og trutt ved behov.....
=Mina min og mej= Skrevet 12. februar 2007 #7 Skrevet 12. februar 2007 flott! trengte det der.. skal skrive det ut og henge det opp jeg... trenger litt selvtillitts-oppkvikkere i blant:P
Singelmamma og banden Skrevet 13. februar 2007 #8 Skrevet 13. februar 2007 Denne kopieres over i word, blåses opp kjempestort, printes ut på A3 papir, og henges på innsiden eller utsiden av kjøleskapet ;-)
cilla28 Skrevet 13. februar 2007 #10 Skrevet 13. februar 2007 ikke verst sånne innlegg liker jeg..........................
Andrea05 Skrevet 13. februar 2007 #11 Skrevet 13. februar 2007 Tommel opp. mega bra. skulle skrevet den opp og hengt den på kjøleskapet ja.
Tøffesnuppeluren Skrevet 14. februar 2007 #12 Skrevet 14. februar 2007 Bra innlegg ja:) Må ikke glemme: Smil hver dag som går, så får du se hvor mange venner du får:)
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2007 #13 Skrevet 14. februar 2007 Jeg må innrømme at jeg faktisk har noen innvendinger mot den listen.. Noe var jo veldig bra, men andre ting var litt bak hekken Så siden en alenemor bør tåle litt kritikk, så skriver jeg litt:) 2. Ta utdannelse fort som F.... Burde vel egentlig vært formulert til: Velg en stabil og bra utdannelse som passer deg... Det jeg går er en utdannelse som er over flere år.. En Fort som F utdannelse blir litt vanskelig til de som går på høyskoler/universitet.. Da de fleste studiene er tre - årig.. 4. Utvid DvD - Samlingen din... Hvorfor sitte å glo på tv hele tiden? Hva med å stimulere intellektet på en annen måte? Hva med å utvide Bok - samlingen sin.. Eller i hele tatt: DYRK hobbyene dine.. 8. Bli tynn og heit igjen! Du er singel, jente! Okei.. Dette her er bare et helt absurd utsagn spør du meg.. For det første.. Det går faktisk an å ha noen kg for mye på kroppen og faktisk være heit.. De fleste gutter foretrekker faktisk jenter som har litt ekstra, framfor altfor lite.. Og for det andre: Tenk på de som sliter med vekta eller har dårlig selvfølelse? De kan faktisk bli såret av dette utsagnet.. De som har noen protester på dette her igjen får jo bare komme med det.. Men jeg må i allefall tilføye at resten av listen var ganske så god:)
*toppris* Skrevet 15. februar 2007 #14 Skrevet 15. februar 2007 br innlegg ja, helt enig med anonyme ovenfor ja... Jey vi er alenemammaer: ingen grunn til å ikke smile... vi har fått d beste iverden, barn:)
Gjest Skrevet 15. februar 2007 #15 Skrevet 15. februar 2007 For det første tror jeg ikke HI mente at man skulle ta utdannelse raskest mulig, men at man skulle ta utdannelse mens trygdekontoret betaler! (dvs mens man har rett på os etc) For det andre tror jeg å utvide dvd-samlingen sin er ganske metaforisk og alle med litt vett skjønner at det ikke MÅ bety akkurat det. For det tredje trenger du ikke ta tynn og heit så jævla bokstavelig. Jeg ser egentlig litt ned på deg fordi du tar deg nær av dette utsagnet. Det er ikke særlig tiltrekkende med folk som har dårlig selvtillit ELLER skal hyle om alt. Om jeg hadde vært mann hadde jeg -aldri- otra på deg av nettopp den grunn! Så se det hele humoristisk og les mellom linjene. Det tjener du på. Dette innlegget er ikke skrevet av lærde folk, men av oss "vanlige" folk.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2007 #16 Skrevet 15. februar 2007 Trygdekontoret utvider OS inntil to år vet du, hvis man forsatt går skole.. Da trenger man egentlig ikke ha så stort hastverk.. En DVD er en DVD... En bok er en bok.. Vet du i hele tatt hva ordet metafor står for? Om du ser ned på meg der.. Så ser du ned på mange.. Jeg har ikke noe særlig dårlig selvtilit, men har du i hele tatt peiling over hvor mange som silter med selvbildet sitt i dagens samfunn? Og selv om de har dårlig selvtilit så hyler de jo ikke om alt.. Du er heller ikke noe særlig vanlig.. Mere en av de sure alenemødrene som ikke tåler kritikk og heller ikke har fått seg noe på lenge, fordi du har tydeligvis alt for mye issues og litt for mye vakuum mellom ørene:)
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2007 #17 Skrevet 15. februar 2007 P.S... Du må husk å følge punktet: Ikke vær bitter.. Ikke vær bitter fordi noen er litt mer lærd enn deg;) Det finnes sikkert håp for deg også Tibbit:)
fult hus:) Skrevet 16. februar 2007 #18 Skrevet 16. februar 2007 noen forslag til å klare pungt 8 på en rask å effektiv måte da?
PinkBabyDoll Skrevet 17. februar 2007 #19 Skrevet 17. februar 2007 Kjempebra!! Er kopiert over i Word - skal bli plakat!!! =)
♡Maria18&Snuppa♡ Skrevet 18. februar 2007 #20 Skrevet 18. februar 2007 hehe drit bra skrivd! bruksanvisninga blitt printa ut...nå skal den teipes fast på insiden av kles skapdøra mi! hehe!
♡Maria18&Snuppa♡ Skrevet 18. februar 2007 #21 Skrevet 18. februar 2007 oops en del skrivefeil i inlegget mitt ja,men klokka er trosalt 6 på morrann og jeg skriver med en finger fordi jeg har en unge på armen som ikke vil sove...hehe..
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2007 #23 Skrevet 25. februar 2007 For en usaklig diskusjon! Dette handler om en dame som prøver å være positiv og påpeke mulighetene og så går dere inn i en typisk dame-diskusjon som handler om å påpeke at den andre er dum... Å si at noen har vakuum mellom ørene fordi hun ikke er enig med deg, det blir dumt for meg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå