@nne p@ l@nne Skrevet 12. februar 2007 #1 Skrevet 12. februar 2007 Hvor lenge bruker barnet deres på å sovne om kvelden. Hva gjør/gjorde du får å få det til og sovne? Mitt barn er ett år og jeg vet han er mett, trøtt, tørr og smertefri. Er det brutalt og bare la han skrike? han kan holde på veeeeeldig lenge, og jeg er inne hos han med gjevne mellomrom for å legge han ned og vise at jeg er der. Jeg snakker da ikke med han. Går ikke ann og sitte inne på rommet hans for da sovner han i hvertfall ikke. Tar i mot alle råd med stoooor takk:-)
BeckyLou Skrevet 14. februar 2007 #2 Skrevet 14. februar 2007 Hei. Min lille gutt (nå 15 mnd) har alltid slitt med soving. Når han var 7 mnd fikk vi anbefalt vallergan (en slags allergimedisin) av legen for å hjelpe han inn i en rytme. Ikke sov han noe særlig om dagen og ikke om natta. Han fikk dette med jevne mellomrom, noe som hjalp han med innsoving. Alle kom med tips og råd til hva vi burde gjøre. Og vi prøvde dette, grunnet vi følte litt press. De fleste tilbakemld var at vi skulle bare la han skrike. Dette fungerte ikke, han kunne skrike i flere timer og det førte til at han fikk helt angst når han så soverommet. Etter å ha pratet litt med helsesøster, kom vi fram til at vi måtte gjøre det vi følte var rett. Vi satt inne hos han hvis han ville det og strøk han over panna. Med en gang han begynte å ville reise seg, gikk vi ut og kom inn igjen etter ca 5 min. Når han våknet om natta, tok vi han inn til oss. Han fikk også flaske når han la seg. Dette gjorde at vi etterhvert bare kunne legge han med flaska og si god natt. Etter hvert fikk han lengre soveperioder. Nå har han selv sluttet med flaska og sover hele natten!! Vi må legge han i halv 7 - 7 tiden og da sover han til klokken 7 igjen. En helt ny verden! Jeg vil anbefale deg og gjøre det du selv føler blir rett for deg og gutten din. Jeg mener du kan ikke skjemme han bort med omsorg. Ha tålmodighet, så løsner det til slutt. Vær nøye og gjør det samme hver kveld. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå