Beate og lille snuppelure:-) Skrevet 12. februar 2007 #1 Skrevet 12. februar 2007 Noen som har noen tips eller råd? Jenta vår på 16 mnd hoster og hoster og våkner flere ganger iløpet av nettene av hostinga, men hun nekter plent å ta hostesaft. Har prøvd både før og etter mat, fra glass og fra skje, har prøvd å helle det i munnen mens hun hylte (uff), har prøvd å lokke med at hun skal få noe godt etterpå, men ingenting funker. Hun kniper munnen igjen og vrir seg bort og hyler.. Blir fortvila jeg! Hun trenger jo så veldig å få i seg litt hostesaft! Blir veldig glad for tips om noen har?
Cackleberry Skrevet 12. februar 2007 #2 Skrevet 12. februar 2007 Ikke alltid så lett å få i dem medisinen nei....men har du prøvd med sprøyte? Dvs å fylle hostesaft på en sprøyte og sprøyte det inn i munnen hennes? Vi har iallefall gode erfaringer med den metoden. Håper du finner noe som virker snart!
brooklyn Skrevet 12. februar 2007 #3 Skrevet 12. februar 2007 Jeg har formelig satt med oppå gutten min (18 mnd) og holdt han fast mens jeg tvinget han til å få i seg væske med en sprøyte. Han strittet i mot men måtte jo bare ta det. Ikke så særlig kjekt, men må man så må man. Gjør det samme med hostesaft. sprøyter det inn i munnviken hans. Skje, lokkemat og andre ting funket ikke her. Det er harde bud å være mamma:)
Blue Lady Skrevet 12. februar 2007 #4 Skrevet 12. februar 2007 jeg hadde gitt med tvang. Fælt der og da, men så har både ungen og dere det bedre i mange timer etterpå.
Gjest Skrevet 12. februar 2007 #5 Skrevet 12. februar 2007 Du må bare være bestemt. Det er ikke hun som bestemmer, men du. Gi med sprøyte, langt bak i munnen. Og hold henne godt. Det er som regel det eneste som hjelper når de er så små, man kan jo ikke forklare dem noe. Når du har gjort det noen ganger, vil hun mest sannsynlig synes det er greit å få hostesaft.
Trollemor og snuppa! Skrevet 12. februar 2007 #6 Skrevet 12. februar 2007 De har en hostesaft på apoteket som smaker litt bedre.. Det er sånn homeopatmedisin! Snuppa har fått det og hun vil bare ha meeeeeer... (Noe hun ikke får seff.. )
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2007 #7 Skrevet 12. februar 2007 jeg også plages med det samme. Vi ga med sprøyte i dag, men da kom alt hun hadde spist og drikki opp. KAsta opp alt:-( Det er så kjedelig når de ikke vil ha....
annie-77 Skrevet 12. februar 2007 #8 Skrevet 12. februar 2007 Respi clear, er hostesaft som selges på helsekosten. Ungene kan ta den og den lindrer veldig godt i halsen. Snuppa her liker den i hvertfall. Om dere skal prøve så la ungene først få en liten smak fra fingeren, ellers tror de det bare er den vonde hostesaften. Håper dette kan hjelpe dere! God bedring.
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 13. februar 2007 #9 Skrevet 13. februar 2007 Ring apoteket og spørr om du kan blande hostesaften med annen drikke. Du kan det med enkelte hostesafter;o)
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2007 #10 Skrevet 14. februar 2007 Var hos legen idag med snuppa, og fortalte om samme problem. Han sa at det var ikke noe krise, blir ikke fortere frisk av hostesaft, det lindrer bare litt barnet. Kan like gjerne gi vanlig saft, det lindrer også sa han.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå