Thea og Erle Skrevet 12. februar 2007 #1 Skrevet 12. februar 2007 Synes at tiden flyr fra oss. Med 3 barn på 4 mnd, 2 år og 5 år så er det ikke mye tid til overs. Orker ikke engang å skrive ned hvor hektisk hverdagen er, men kunne tenke meg å høre hvordan deres var. Her går det fra kl.07.00 til kl 22.00 om kvelden. Vi er flinke til å kose oss bare mannen min og jeg og gi hverandre litt tid til trening etc. og det hjelper masse. Gir energi til å takle alt stress.Synes vi løser det bra, men hadde vært greit og høre hvordan dere har det!
Dibber Skrevet 12. februar 2007 #2 Skrevet 12. februar 2007 Denne måtte jeg bare svare på! For saken er nemlig den at jeg også har tre barn, på 4 mnd(jente), 2 år(gutt) og 5 år(jente)!!!!!! Hektisk hverdag her også... Jeg har permisjon frem til september, da tar pappaen sine 6 uker, og etter det blir det hvertfall heltisk for da skal begg jobbe! Jeg satser på 50% en periode, har egentlig 100%. Men det tror jeg kan bli litt vel mye.. Men sånn som det er nå ser dagen omtrent slik ut: Ca kl 0700: barna våkner 0730: frokost etter morgenstell Litt før kl 8 drar eldstejenta på 5 år til barnehagen sammen med pappaen. Han tar henne med når han drar på jobb. Har ikke barnehageplass til han på 2 år (lange køer her vi bor) så vi prøver å finne på litt forskjellig. Åpen barnehage, gå turer, være ute, dra på besøk eller få besøk, bake og selvfølgelig masse husarbeid... Ca kl 15 henter jeg hun på 5 år i barnehagen og kl 16 er pappaen hjemme. Så er det middagstid og ettermiddagen går altfor fort... Ungene er i seng til ca 20 eller 2030. Dagene flyyyyyr avgårde. Jeg trener et par ganger i uka. Jeg MÅ ha litt tid for meg selv uten å ha ungene med. Uansett hvor jeg skal så er de med så det er godt å kunne gjøre noe alene også. Mannen min trener også. Nå har hun minste på 4 mnd begynt å legge seg sammen med de andre kl 20 hver kveld så vi har mye mere tid til å bruke alene, jeg og mannen min. Synes det er godt med voksentid. Da pleier vi å se film, lage litt god mat eller bare sitte å prate og sånn. Koselig...
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2007 #3 Skrevet 12. februar 2007 Heisann! Dere er jo heldige da, som ikke starter dagen før 07.00!! Vi har bare et barn på 11 mnd. Men her starter dagen 05.00, full fart med levering i bhg, full jobb på begge, henting og full rulle med en aktiv krabat resten av kvelden....
så var vi 4 Skrevet 12. februar 2007 #4 Skrevet 12. februar 2007 Dagen starter kl 6.15, Martin får tørr bleie og settes så i vippestolen for å bæsje (funker hver morgen ) i mellomtiden pusser jeg tenna, hiver på kaffe og legger lekene hans på gulvet. Spiser ei flaske nypressa melk. Så leker han frem til 8-9 og legger seg å sove i yndlingspleddet sitt fra Marokko. sover fra 30 min til 2 timer. Når han våkner rundt kl 10/11 spiser han ei halv skive og så drar vi ut. enten triller vi tur eller kjører til sentrum og ser i butikkene, sovner på vei hjem. kommer hjem igjen i 13/14 tiden og så spiser han melk. Leker på gulvet frem til kl 15.30, da får han middag. Sovner gjerne i 16 tiden og våkner igjen rundt 17. Leker videre på gulvet. kl 18.30 bader han og kler på han pysj. leker frem til kl 19.30 og da legger han seg. Når han har sovna rydder jeg etter dagen, vasker gulvet og lager meg middag. Er selv i seng senest kl 23 for å klare neste dag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå