Anonym bruker Skrevet 12. februar 2007 #1 Skrevet 12. februar 2007 Er det vanlig? Jeg gir gaver når barnet kommer til verden, er det da vanlig å gi gaver til dåp også?
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2007 #2 Skrevet 12. februar 2007 Jeg gir dåps/navnefest-gave til de nærmeste vennene mine. Gave når barnet kommer til verden gir jeg til alle i min omgangskrets.
Gjest Skrevet 13. februar 2007 #3 Skrevet 13. februar 2007 Jeg gav masse gaver til min venninne, da hun fikk sin sønn for et år siden. Men nå skal jeg legge til at jeg også er fadder til den lille gutten :-) Brukte ca 1000,- på dåpsgave til han (søvsmykke, med inngravert navn og fødselsdato) Nå har jeg fått arve mange av de klærna jeg kjøpte til han da :-)
Gjest Skrevet 14. februar 2007 #4 Skrevet 14. februar 2007 Eg kjøper gåve til dei næraste venane mine sine born, men det er ikkje så mange av dei enno *hehe* og sjølvsagt gåve når dei kjem til verda!
Lillegull,2 på jorden,1 engel Skrevet 15. februar 2007 #5 Skrevet 15. februar 2007 Når mine nærmeste venner får barn kjøper jeg "nedkomstgave" til mor og barn, pluss jeg kjøper en liten dåpsgave når de døpes selv om jeg ikke er fadder eller noe.. Ble bare slik da en av venninnene mine fikk sitt andre barn, jeg er fadder på hennes første og det føltes naturlig å kjøpe en liten ting til andremann også.
Keiko&Sivert Nikolai<3 Skrevet 18. februar 2007 #6 Skrevet 18. februar 2007 Jeg kjøper både nedkomst gave, og dåpsgave (hvis jeg er bedt i dåpen) til mine venner:)
ZigZag er 2 barnsmor! Skrevet 20. februar 2007 #7 Skrevet 20. februar 2007 Tror ikke det er vanlig å kjøpe dåpsgave om man ikke er bedt i dåpen. Men gaver når barnet blir født er jo naturlig å gi da.
mayen20 Skrevet 27. februar 2007 #8 Skrevet 27. februar 2007 eg ga da venniden min sin ble født, fikk av ho da min ble født... til dåpen så skal eg kjøpe til datteren hennes, men er ikke invitert i dåpen, er joikke vanlig å invitere venner..... bruker bare 200kr ca... men ho får jo ramme, min første tann boks og min første hårlokk boks... ho e fadder for mi jente, så ho e jo invitert... så da er jo det iallefall naturlig å gi gave.. men eg syntes no at er det en god venninde/venn som døper barnet sitt, så hadde no eg gitt en liten oppmerksomhet..
Ina30 Skrevet 12. mars 2007 #9 Skrevet 12. mars 2007 Jeg ga både gave da barnet kom til verden og en liten dåpgave. Selv om vi ikke skulle i dåpen.
Gjest Skrevet 12. mars 2007 #10 Skrevet 12. mars 2007 Jeg ville bare gitt gave hvis jeg var invitert til dåpen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå