Gå til innhold

Dåpsgave til venners barn?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig?

Jeg gir gaver når barnet kommer til verden, er det da vanlig å gi gaver til dåp også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gir dåps/navnefest-gave til de nærmeste vennene mine.

Gave når barnet kommer til verden gir jeg til alle i min omgangskrets.

Skrevet

Jeg gav masse gaver til min venninne, da hun fikk sin sønn for et år siden. Men nå skal jeg legge til at jeg også er fadder til den lille gutten :-)

 

Brukte ca 1000,- på dåpsgave til han (søvsmykke, med inngravert navn og fødselsdato)

 

Nå har jeg fått arve mange av de klærna jeg kjøpte til han da :-)

Skrevet

Eg kjøper gåve til dei næraste venane mine sine born, men det er ikkje så mange av dei enno *hehe* og sjølvsagt gåve når dei kjem til verda!

Skrevet

Når mine nærmeste venner får barn kjøper jeg "nedkomstgave" til mor og barn, pluss jeg kjøper en liten dåpsgave når de døpes selv om jeg ikke er fadder eller noe.. Ble bare slik da en av venninnene mine fikk sitt andre barn, jeg er fadder på hennes første og det føltes naturlig å kjøpe en liten ting til andremann også.

Skrevet

Jeg kjøper både nedkomst gave, og dåpsgave (hvis jeg er bedt i dåpen)

til mine venner:)

 

 

Skrevet

Tror ikke det er vanlig å kjøpe dåpsgave om man ikke er bedt i dåpen. Men gaver når barnet blir født er jo naturlig å gi da.

Skrevet

eg ga da venniden min sin ble født, fikk av ho da min ble født...

til dåpen så skal eg kjøpe til datteren hennes, men er ikke invitert i dåpen, er joikke vanlig å invitere venner..... bruker bare 200kr ca... men ho får jo ramme, min første tann boks og min første hårlokk boks...

 

ho e fadder for mi jente, så ho e jo invitert... så da er jo det iallefall naturlig å gi gave..

 

men eg syntes no at er det en god venninde/venn som døper barnet sitt, så hadde no eg gitt en liten oppmerksomhet..

  • 2 uker senere...
Skrevet

Jeg ga både gave da barnet kom til verden og en liten dåpgave. Selv om vi ikke skulle i dåpen.

Skrevet

Jeg ville bare gitt gave hvis jeg var invitert til dåpen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...