Gå til innhold

Jm, Siri. Dette forumet synes jeg burde vært en selvfølge her:


It's all about me

Anbefalte innlegg

Fødselsangst. Og da mener jeg et forum for de som har fødselsangst eller er skjelvene ETTER fødselen.

 

Vet det finnes et fødselsangst forum på Bim, og selv tittet jeg litt innom der etter min fødsel som var veldig trumatisk for meg. Men endte heller med å få kjeft fordi jeg skrev om det jeg hadde opplevd og hvordan jeg følte det i ettertid. Der ville de bare ha trøst og solskinnshistorier, så jeg trakk meg ut etter å ha forsvart meg flere ganger.

 

Mulig et slikt forum ikke er det som kommer til å ha mest aktivitet, men synes at det er en ting som bør finnes på et nettsted som tross alt dreier seg om svangerskap OG fødsler + tiden etter.

Et sted hvor men kan lette litt på følesene uten å være redd for å skremme noen. Det var det jeg trengte den første tiden, å få det ut.

Jeg er sikkert ikke den siste som følte det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dytter denne litt opp jeg, for det er jo bare de øverste som blir lest når det er noen innom her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Meningen med det forumet er jo som du sier at man skal kunne diskutere og dele opplevelsene rundt dette å ha fødselsangst og være redde etter en fødsel. Jeg skal ta meg en tur innom det forumet jeg.

vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forumet fødselsangst på Bim blir på en måte for de som har fødselsangst FØR fødselen og trenger gode råd for å takle det gjennom svangerskapet.

Det trengs et på Dib også for de som har fått fødselsangst ETTER en vond fødsel.

Forteller vi om opplevelser for å snakke om det på Fødselsangst på BIM får vi bare kjeft om at det ikke trengst skrekkhistorier, det blir de bare mer nervøs av.

Så det burde være to skilte forum. De som går med en traumatisk opplevelse trenger ikke å få kjeft for at de skremmer gravide med angst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror problemet ligger mer hos Intensity enn i forumet fødselsangst.

 

Intensity skev innlegg på en måte som gjorde at hele forumet ble rasende på henne. Det er dessverre hennes stil som er problemet og ikke de andre.

 

De fleste andre med fødselsangst klarer å kommunisere med hverandre på en god måte - enten de har vært gjennom en fødsel eller ikke!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HÆ?

Jeg skrev min historie som jeg opplevde den fordi jeg hadde behov får å snakke om det. Dessutten hadde jeg tydelig advarsel i overskriften så det var lett for de som ikke ville lese sannheten å kunne unngå.

 

Hva mener du jeg skulle skrevet? "Det tok lang tid, det gjorde vondt, jeg ble litt redd, men det gikk bra" ???

 

Nei dette gidder jeg ikke diskutere med deg, jeg har fått kontroll over angsten min på egen hånd, men etterlyser et forum for de som opplever det traumatisk i fremtiden. Så de kan få fortelle og snakke om det uten å måtte sensurere seg selv eller få kjeft fordi de ikke gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår heller ikke hva den sure anonym over mener!

Syns absolutt at det trengs et slik forum som intensety søker. Forstår ikke hva anonym mener med at hele forumet ble sinte, jeg syns nå du fikk mye mer støtte enn pes!!

 

Lykke til intensety, på meg virker du som en utrolig sterk jente!!!

Selv hadde jeg nok ikke overlevd halvparten av den fødselen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir Intensity støtte i dette. Det burde være to forum, ett for gravide med angst som kan hjelpe og støtte hverandre, og ett for de som faktisk har en fæl opplevelse bak seg som de trenger å bearbeide. Sier seg vel nesten selv at et forum for fødselsangst ikke er det beste stedet å legge ut historier om vonde fødselsopplevelser (ikke ment som kritikk til Intensity, hun brukte jo det eneste forumet som er å ta opp slikt på- men på samme måte som redde gravide ikke trenger skrekkhistorier, trenger ikke de som har opplevd noe vanskelig å få kritikk, men å kunne diskutere med noen i samme situasjon).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Nå skjønner jeg bedre hva du mener. Skal lage et forum inne på DinBaby og BarnetMitt jeg. Men hva burde det hete?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra.

Hva med å bare kalle det: Fødselsangst etter fødselen?

 

Da dekker det jo både de som hadde det før fødselen og fremdeles har det, og de som har fått det etter en vond opplevelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...