Gå til innhold

Dere med flere barn; hvordan var andre svangerskapet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

bedre eller verre? kvalme + lite barn? uff, høres ikke fristende ut. hva med bekkenløsning? jeg var så dårig hele veien med jenta mi, men da var vi bare to voksne. hvordan greie et svangerskap til med ei lita jente fra før?? er redd for å bli like dårlig en gang til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nesten like kvalm,med meg har det blitt verre og verre desverre..Bekkenløsninga blir ofte verre har jeg hørt.Tanta mi satt i rullestol med nr 3 fikk ikke bli gravid igjen.Men noen er MYE friskere andre gangen :0)

Skrevet

Æsj... ingen bedre?? Er mest bekymret for bl ja..

Skrevet

Hei!

Bekkenløsningen ble verre andre gang.. Var like kvalm som med nummer en, men fikk kvalmestillende tidligere enn med nr 1, så det hjalp litt.

Ellers var jeg i generelt dårligere form enn med første. Lite jern og folat, lavt blodtrykk. Svimmel og småkvalm hele siste del av svangerskapet....

Kanskje ikke akkurat det du ville høre? :-)

Kan trøste med at det gikk bra og jeg kunne godt gjort det igjen.... (kanskje jeg som ikke her helt go, men, men....) :-)

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Forrige svangerskap hadde jeg null matlyst og var kvalm lenge...spydde helt til 3. trimester!:-/ Nå er snulla 4 mnd, og jeg har prestert å bli gravid igjen...var livredd for å få et lignende svangerskap, men den her gangen har det gått mye bedre!:-) Og heldigvis er snulla en skikkelig sovebaby, så det går bra at jeg er aleine med henne om ettermiddagen.

Men jeg gikk en del for noen dager siden, og da kjente jeg vondt i bekkenet...fikk ikke bekkenplager før i 3. trimester sist gang, og nå er jeg bare uke 8, og håper jeg slipper å få BL allerede. Var jo ikke så mye plaga med det sist gang,- bare når jeg gikk, så derfor gikk jeg ikke så mye!:P

Skrevet

Tja, vet ikke hvilket svangerskap som var best. Gikk opp 25 kg første gangen, og 12 kg 2. gangen.

Var utrolig deilig å ikke få så mye vann i kroppen 2. gangen. Ble jo mye løfting av førstemann.

Bekkenløsning: Hadde ingen bekkenløsning første gangen, men derimot kjempe vondt i knærne pga all vekta jeg måtte bære på.

2. gangen hadde jeg litt bekkenløsning.

Kvalme: Morgenkvalm i 5 mnd første gangen. Morgenkvalme hele svangerskapet 2. gangen. Men var kun kvalm på morgenen før frokosten:)

Var selvsagt slitsomt til tider med en fra før av. Sovna ofte på sofaen på kveldstid. Og trengte ofte en lur midt på dagen.

Men synes faktisk det gikk overraskende bra! :-)

Med hormoner og sånt blir jo lunta ekstra kort med tanke på mann & barn, men de overlevde det fint de også, hehe:-)

Det var de siste ukene som var værst, for da var jeg så lei.. Men da var det nesten deilig å ha en fra før jeg kunne styre med. Dagene bare fløy av gårde, for hadde jo noe og gjøre hele tida..

Skrevet

Glemte å si ,har fått fire barn jeg og ønsker meg egentlig en til ;0))

Skrevet

Totalt sett var 2. svangerskap bedre enn første :)

Var vel omtrent like kvalm, eller kanskje litt mer - men det gikk jo over rundt uke 11-12, det gjorde det med førstemann også.

La på meg mindre med andremann, sannsynligvis fordi jeg måtte være mer aktiv med en 3-åring i hus + at jeg var litt mer bevisst på å holde formen.

Den største forskjellen var vel at jeg ikke var "altoppslukende" gravid med nr 2 fordi jeg hadde jo vært igjennom det før... Klarte å "glemme" graviditeten litt mer. Og var ikke noe særlig bekymret for noenting - første gangen er jo alt så ukjent, så man bruker endel krefter på å bekymre seg og lure på hva som er normalt etc.

Fødsel nr 2 var også mye mye lettere/bedre enn den første. Det gikk mye fortere og lettere!

Skrevet

Med nr 1: Ingen plager og fødsel gikk raskt, la på meg 17 kg (masse vann).

Med nr 2: Kvalm i 3-4 mnd, bl fra uke 24, fødsel gikk raskt, la på meg 20kg (ikke mye vann).

Skrevet

Uff, her var det ikke mye positivt å lese ang bekkenløsning... Hvis man blir skikkelig dårlig i bekkenet, og har et lite barn til, er det mulig å få hjemmehjelp eller noe? Det gikk jo greit dette svangerskapet, men da hadde jeg bare meg selv og den stakkars mannen min. Men med tanke på at jeg brukte krykker ganske mye mer enn halve svangerskapet, lover jo ikke dette godt..

Skrevet

Angående bekkenløsning veit jeg at bestevenninna mi fikk vite at det burde gå 3 sommre altså tre år før hun ble gravid igjen slik at bekkenet fikk stabilisert seg og blitt godt igjen før hun ble gravid igjen,hun har fem år mellom sine.

Skrevet

Hm, i denne forbindelse; jeg hadde nok mest låsning + feilstilling av rygg pga mage er tung, og ikke så mye løsning, for jeg gikk inn på sykehuset med krykker, og gikk hjem igjen uten!! Er helt frisk nå:) Men gikk som sagt på krykker så lenge jeg hadde denne skjevstillingen.

Var venninnen din veldig dårlig i begge svangerskapene?

Gale dame forresten, ønske deg enda en baby! Trodde du hadde fått nok jeg Idefix. Du hadde jo ikke akkurat drømmesvangerskapet du heller;)

Skrevet

Hehe blir nok med drømmen.kan ikke si ett svangerskapt til frister,men baby frister,hehehehe har nok jeg nå..:0) Skulle hatt ei jente til da,men desverre går det ikke ann å bestille gitt..Med jenta var svangerskapet fint.Guttene jeg blir møkk elendige med...

Hun hadde plager i begge svangerskapa ja.Men hun slapp krykker da.Men bestevenninna til søstra mi hadde krykker og rullestol,hun har fått beskjed om at hun bør vente i 5 år.men hun hadde ekstreme plager :0(

Skrevet

Jeg må jo nesten spørre, er du gravid igjen?

Tenker på dette nesten hver dag selv.. Blir ikke akkurat et megaaktivt sexliv med kolikk-light-baby, som sover på samme rom som oss, men bruker heller ikke prevensjon da. Hmm..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...