Gå til innhold

hvem bestemmer når bleia skal skiftes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

en nær famile av oss har en gutt på tre år. når han har bæsja så tar ikke foreldrene å skifter på han med en gang- de spør han om han vil skifte og han sier jo aldri ja til det. og da sukker mora/faren og gjør ingenting!jeg ville tatt barnet med meg og skifta på det uten spørsmål. her blir ungen gående (å stinke ut huset:) i flere timer før de gjør noe. syns ikke treåringer trenger å ta bleieskifte avgjørelser selv, det er jo noe man må gjøre!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig. Jeg liker heller ikke at sønnen min går med bæsje bleie hele dagen. Får jo sår i stumpa, stakar. Dessuten er det ubehagelig for han også. Tror nok det alltid er best å skifte bleie uansett hva barnet sier.

Sønnen min sier også hele tiden nei, men jeg skifte fordet. Spør vel ikke om lov først. Hvem er det som er foreldrer her??

Skrevet

Uff! Høres ut som noen rare foreldre. Har en gutt på litt over 2 år og han sier fra da han har gjort på seg og da skifter vi på han med en gang, så han ikke blir sår.

Skrevet

Det bestemmer jeg! Min unge får ikke gå lenge med bleia full av noe som helst!

Skrevet

Går og bytter med en gang når han har gjort noe, kjære, han kan jo ikke gå rundt med det..

Skrevet

Celine sier ifra om ho har bæsja selv.. Men er noen ganger ho ikke vil skifte med en gang, og da sier jeg at ho kan få leke litt til (maks 5min) og så må vi skifte..

Og i løpet av de 5 min så sier ho ifra at nå er ho klar til å bli skiftet på =D

Men å gå flere timer, den var drøy!!

Skrevet

Det er vi voksne som bestemmer dette hos oss. Vi bestemmer hvem som skal ha bleie på seg og når de skal ha det, og vi bestemmer også når det skal skiftes bleier på de som bruker dette.

Skrevet

Ja det er akkurat det jeg mener-foreldrene skal bestemme bleieskift. Men tror at spesielt moren til ungen ikke vil ha skriking og vil ikke gå inn i en "konflikt" med barnet. Den familien ser litt ut som de der ekstrem familiene på nanny hjelpen på tv`n. Barna som bestemmer, og foreldre som tror de er snille nå barna får gjøre akkurat som de vil!

Skrevet

Virker som de praktiserer fri barneoppdragelse, og at ungen skal få bestemme selv. Har aldri helt forstått en slik tankegang jeg, barn trenger regler og grenser å forholde seg til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...