Gå til innhold

Er det mange andre enn meg som ikke tåler hormon prevensjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Såg at ei her inne hadde fått beskjed om at kondom ikke er sikkert.Kan bare bruke det vi,har prøvd det meste av hormonelle prevensjons middel,har cerazette i skapet ,men tør ikke bruke de..Livredd for å bli kjempe syk slik jeg har blitt av alt de andre..Nåja skal se jeg ender inne på bim igjen.For abort nekter jeg å ta...kan en bruke to kondomer samtidig??? hehehehe......frister ikke akkurat å spy i 9 mnd til da.Skal fjerne livmora etterhvert så gidder ikke sterilisere en av oss nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

huh, at kondom ikke er sikkert? Hvilken tråd var det? Ingen prev.midler er vel helt sikre, men kondom er jo ifølge det jeg har lest et av de sikreste,så fremt en følger bruksanvisningen..

Jeg nekter å bruke hormonpreparater, er superskeptisk til langtidsbruk av det. Er jo rullet opp en bølge av kvinner som har brukt østrogentilskudd mot overgangsplager, som nå har fått kreft. Dosene i prev.midler er jo langt mindre, men en har jo enda ikke sett evnt. langtidseffekter av mange års bruk..

Synes å huske at de selger supersikre kondomer, dere får ty til de siden dere har fått de barna dere vil ha ;-D

Skrevet

Når jeg tenker meg om er det vel på november klubben jeg såg det...

Skrevet

Har samme problem som deg, men har nå gått på Diane p-piller i snart 3 mnd og det ser ut til å gå greit. Har forsøkt de fleste andre samt p-sprøyte og fikk forferdlige bivirkninger, hormonspiral løsnet så jeg fikk en innvendig rift med påfølgende infeksjon. Diane ser ut til å være det eneste kroppen min tåler..

Skrevet

Pleier å tåle ting ok i 3-6 mnd og da begynner kvalmen og oppkast..da er det som om jeg skulle ha vært gravid :0(

Diane har jeg ikke hørt om,er det minipille??

Skrevet

Har prøvd både Trionetta og Yasmin p-pille og har hatt alt mulig av bivirkninger. Har kuttet ut helt og kommer aldri til å gå på pillen igjen. Bruker kondom til vi skal prøve igjen. Etter at vi har fått de barna vi skal ha kommer en av oss til å sterilisere oss.

Skrevet

cerazette er jo en slags minipille, uten et hva-det-nå-heter hormon. østrogen eller noe? så gjerne det går bedre?

'uff, jeg misunner deg ikke, det må være surt å bli så dårlig av det..

Skrevet

Diane er ganske sterke og er opprinnelig ikke klassifisert som p-piller, men de virker på samme måte..

Skrevet

Kan du ikke bruke vanlig kobberspiral heller...?

Skrevet

Jeg begynte i min tid på trionetta og ble sint 24 timer i døgnet. Jeg bodde hjemme og gikk rett på rommet når jeg kom hjem, hvis ikke visste jeg at jeg kom til å kjefte på mamma for hva nå enn hun gjorde akkurat da. Skiftet til Marvelon og hadde da "bare" vektøkning som bivirkning. Har hatt pauser i lange perioder, men gått tilbake til pillen fordi den er praktisk. Bor nå utenlands og har nylig startet på en type p-pille etter fødselen, og da tok det en uke før jeg skreik drapstrusler etter sambo....jadda, hormoner er interessante. Har en drøm om å slippe unna dem, men jeg nekter spiral, og sambo nekter å bruke kondomer, og alt annet er jo så usikkert.

To kondomer samtidig..hihi. Hvis dere prøver det, fortell oss hvordan det gikk! :)

Skrevet

hehehe står nok over den doble kondomen ;0)

Nei,kan ikke bruke kobber spiral pga sterke blødninger.Bruker cyclocapron for å hemme blødningene første dagen så jeg kan ikke bruke den heller.er så forbanna heldig..Tror jeg får nr 5 og steriliserer meg under ks :0) Skulle gjøre det nå,men pga lite liv ville ikke gynekologen sterilisere meg...På en annen måte frister ikke ett svangeskap til..

Skrevet

Ikke tro på alt du leser. Kommer sædcella ut gjennom en kondom uten at den har sprukket og gjennom det sæddrepende middelet for å så bli baby fortjener den ikke bare livet men også navnet mcyver...

Skrevet

Hahahaha ler så jeg dauer :0) Mcyver ja :0) Ja det er det jeg sier blir jeg gravid med Rett bruk av kondom så er den hjertelig velkommen ;0)da er det meninga at han /hun skal bli født..

Skrevet

*rekke opp hånda*

Tåler ikke sånt gitt... Og sånn for å være sikker; mamma ble gravid med meg på pillen, hadde spiral, fjernet den for å få lillebror, ingenting skjedde, begynte på pillen, kaboom, lillebror.

Tar ikke sjansen om jeg finner noe jeg tåler.

Får heller ta noen runder til jeg. Men så har ikke jeg 4 heller da;) hehe

Skrevet

Ser visst ut til at det blir galt for meg med hormon-prevensjon. Jeg har nå prøvd 2 minipiller, p-piller av ymse slag, p-sprøyte... og hatt bivirkninger av alle mulige slag fra ekstrem uren hud (som sved) via masse sopp-infeksjon og urinveis infeksjon (hadde det bare når jeg gikk på p-piller) til ekstreme humørsvingninger... Nå har jeg bestemt meg for å prøve kobberspiral,så kanskje jeg kan slippe å bite hodet av mann og barn over ikkeno... Ikke gøy å være sånn...

Sterilisering er ikke aktuelt for oss ennå...:)

Skrevet

Kondom er ca 90% sikkert pga den store muligheten for å bruke feil.

Skrevet

Hei, Trodde Diane var et ganske "sterkt " prevensjonsmiddel jeg...men hva med p-ring? Tror den bare virker lokalt. Jeg reagerte på de fleste p-piller men ikke på den ringen. Du har jo seff også de derre Ladycomp som viser når du har eggløsning, men jeg syns det var litt for mange røde dager (usikre)...men trygt skal det jo være. Lykke til!

Skrevet

Jeg reagerer med blødninger og humørsvingninger på p-ring, p-plaster, trionetta, synfase, microgynon, diane, yasmin, provera og nå tydeligvis hormonspiral... he he. ikke greit det her... vet ikke hva jeg skal finne på nå... gir hormonspiralen 3 uker til. om det ikke slutter å blø da sakl den ut. da har jeg blødd ca 6 mnd sammenhengende inkludert renselsen.. herlig liv dere. he he:)

Men gode tips mottas med takk

Og ikek dobbel kondom, da sprekker de jo sååå lett

Skrevet

Dobbel kondom var en spøk ;0) Men jeg fjerna hormonspiralen etter 7 mnd da hadde jeg blødd siden fødselen.Fikk til slutt cyste på eggstokken så måtte fjerne den..har prøvd to ganger ,andre gangen så virka den greit i 1 år så fikk jeg styrt blødning,legen mente at jeg hadde blitt gravid og mista,for den satt ikke skikkelig...

Skrevet

hva med en baby/ladycomp, og kondom på uskire dager? Ingen prevensjon er dessverre 100%.

Skrevet

Jeg tåler ikke, anbefaller kobberspiral istedet...hvis du tåler det da =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...