Vimsetrollet Skrevet 12. februar 2007 #1 Skrevet 12. februar 2007 De første ukene etter fødselen gikk det utrolig greit å pumpe (jeg gjode det en del pga sårhet og tette melkeganger), melka flommet ut. Da jeg skulle prøve igjen i dag tok utrolig lang tid å få ut bittelitt melk - puppene har vel stabilisert seg litt. Blir jo veldig tungvint hvis jeg skal sitte å pumpe så lenge for en så liten skvett når jeg skal uten liten tur uten guttungen. Noen som har tips? Hvordan er det feks å gi mme når andre skal passe han? Er det dumt?
Sanna&Simen Skrevet 12. februar 2007 #2 Skrevet 12. februar 2007 Dersom det er veldig slitsomt for en liten skvett, ville jeg nok ha gitt mme jeg:) ps. Jeg gjør det:)
ukjent Skrevet 12. februar 2007 #3 Skrevet 12. februar 2007 Hvis det vedvarer snakk med legen din om "nedgivnings-spray"(ocitosyn eller noe heter det). Det har hjulpet meg. Jeg bruker relativt lang tid på å pumpe meg ca 20 min. Må bruke spray hver gang. Når jeg ammer går det på 5 min uten spray. Rart,men noen reagerer visst annerledes på pumping. Mme skader ikke,men det prøv å få til pumpinga først.
Murmeline Skrevet 12. februar 2007 #4 Skrevet 12. februar 2007 Melken stabiliserer seg litt etterhvert ja. Her kan det ta mange minutter!!! før melken flommer v pumping. Har altså litt treg utdrivning. Det som hjalp her var å kaste håndpumpa og kjøpe elektrisk i stedet. I tillegg har jeg fått utdrivnings-nesespray på resept som er spes kjekk å ha til pumping. Min erfaring er at har man gitt mme en gang, gir man flere ganger. Så jeg anbefaler å prøve litt til med pumpingen, og se om du kan få det til (mm er jo bedre enn mme). Men ikke slit deg ut med det da, går det ikke, gi mme i stedet når du tar deg en velfortjent tur på byen;) (ikke alle babyer tåler mme like godt, må derfor prøves før du drikker alkohol.. Og øv på flaske først, ikke like lett for alle babyer det heller)
Vimsetrollet Skrevet 12. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 12. februar 2007 Prøvde å pumpe samtidig som jeg ammet, da skulle jo utdrivningen starte av seg selv, men synes ikke det funket noe særlig heller. Burde kanskje kjøpe elektrisk pumpe da. Ble hvertfall utrolig sliten i hånda av å pumpe og. Usj, jeg som trodde denne pumpinga skulle gå så greit! Gutten tar flaske - prøvde for noen dager siden med melk jeg hadde fryst ned..!
Murmeline Skrevet 12. februar 2007 #6 Skrevet 12. februar 2007 Jeg har Avvent håndpumpe, hvor er vakumet? Borte, borte! Kjøpte Medela Mini Electric, liten og effektiv pumpe til litt over 700kr. Pumpingen kommer raskere i gang, og tar ikke en evighet å bygge opp et lager i fryseren. Anbefaler deg det vitkelig!! Husk å opprettholde guttens flaskekunnskap ved å gi flaske innimellom da, ellers risikerer du plutselig flaskenekt når du minst trenger det;)
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 12. februar 2007 #7 Skrevet 12. februar 2007 Jeg pumper meg 1-2 ganger pr dag, siden jeg jobber for tiden. Og jeg sliter også med at det kommer sent, også er det vanskelig å få ut alt, synes jeg. Kan vel ha noe med å gjøre at utdrivningen er vanskeligere å få igang mens jeg er midt i en stressende jobb. Hjelper VELDIG med Syntocinon nesespray! Anbefaler det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå