Dolla&Heidi&spire Skrevet 12. februar 2007 #1 Skrevet 12. februar 2007 Vi bor i Lillesand og skal ha et skikkelig sørlandsbryllup. For å spare penger på mat, men samtidig som det skal være godt lurer vi på å servere en slags skalldyrbuffe. Som består av: Reker (ferske!!! på sørlandet spiser man ikke frosne reker) Krabber/krabbeklør Kreps røkt/gravet laks med mere og masse godt tilbehr, og så lage det skikkelig flott så det ser bra ut. De aller fleste sørlendinger er veldig glade i denne typen mat. Det er jeg bekymrer neg for at dette kanskje er litt kjipt i et bryllup, hva syns dere? Hadde dere blitt skuffa over å få servert dette??
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 12. februar 2007 #3 Skrevet 12. februar 2007 Dersom dere skal gifte dere på sommeren så hvorfor ikke! Synes det høres bedre ut enn "vanlig" koldtbord jeg da. Det eneste er at rekene og krabbene bør være ferdig renset, ellers er det fort gjort at det spruter litt saft utav det. Er ikke noe kos når man sitter finpyntet kanskje? Klæm
Jenny-penny Skrevet 12. februar 2007 #4 Skrevet 12. februar 2007 vært i ett sjø mat bryllup tilsvarende det du sier. flott, lett sommerstemning. super ide spør du meg!
jordbærsjokolade Skrevet 13. februar 2007 #5 Skrevet 13. februar 2007 Jeg var i et bryllup i skjærgården i sverige og fikk servert akkurat det du beskriver. Det er ca ti år siden og jeg tenker fortsatt på den fantastiske maten jeg fikk servert. Super ide!!!!
alltid anonym Skrevet 13. februar 2007 #6 Skrevet 13. februar 2007 Synes det er en kjempegod ide. Et litt finere koldtdord liksom. Nydelig mat.
Dolla&Heidi&spire Skrevet 14. februar 2007 Forfatter #7 Skrevet 14. februar 2007 Dette var jo positive svar! Da tror jeg vi går for det!
gizka Skrevet 6. april 2007 #8 Skrevet 6. april 2007 hei!kanskje litt seint me å svare,men husk at d e mange som har skalldyr allergi,kanskje dokker burde opplyse om d i invitasjonene så folk kan si ifra om dem kanskje ikke tåler d,så man har nå ant å tilbu dem.altså ikke frekt ment!men e kokk,å har laga et slikt middag før der noen av gjestene ikke kunne røre maten engang
aanonym Skrevet 6. april 2007 #9 Skrevet 6. april 2007 Personlig så tåler jeg ikke skalldyr, så det ville vært en nedtur for meg om jeg ikke hadde visst menyen på forhånd (og kunne ordnet meg annet å spise). Det er desverre mange som er allergiske, ha det i bakhodet. Utvid koldtbordet med noe som er "spiselig" for disse, men ikke lag "spesialmat" til dem (da må man forklare i det vide og det brede, ganske ubehagelig). Og så er jo dette ofte litt "grisete mat"! Kanskje tenke på det mht til gjestenes antrekk? Og sist, men ikke minst, skal man ha buffe/koldtbord bør man beregne gooooood tid til middagen. Vanskelig å få til taler etc når folk beveger seg hele tiden for å hente mat osv. Litt for "rotete" etter min smak.
aanonym Skrevet 6. april 2007 #10 Skrevet 6. april 2007 Sikkert OK det, så lenge dere har tenkt på følgende: 1. allergikere. Utvidet utvalget av mat med noe alle kan spise, ikke lag "spesialmat" til allergikerne (ubehagelig å måtte foklare etc...) Opplys om hva som vil bli servert, det er mange som er allergiske mot skalldyr (som meg...) 2. Dette er "grisete" mat, tenk på det når dere skal sette antrekk på invitasjonene. 3. Personlig synes jeg er slike koldtbord er upraktiske, folk er i bevegelse hele tiden, vanskelig å få samlet folk til taler etc. Vanskelig å beregne tiden.
aanonym Skrevet 6. april 2007 #11 Skrevet 6. april 2007 Pokker, trodde det første innlegget "forsvant", ikke meningen å skrive to nesten likelydende innlegg...
Anonym bruker Skrevet 7. april 2007 #12 Skrevet 7. april 2007 Dere burde ha noe mere enn skalldyr i den buffeten. Hadde jeg vært invitert, hadde jeg ikke kunne spist NOE av det der. Hvis det ikke skal være så dyrt kan dere f.eks ha grillkylling, kjøttboller (ja det er godt å spise kaldt, dersom de er krydret), eller noe annet i i tillegg.
Gjest Ut på tur Skrevet 7. april 2007 #13 Skrevet 7. april 2007 Høres kjempe godt ut. Vi vurderte en lignende meny fra et hotell, der hadde de også fiskesuppe.Men det er vel ikke npe must Vi hadde "grillfest" kokkene stod ute og grilla og gjestene gikk fritt rundt. På den måten fikk gjestene mulighet til å bevege seg når de kjeda seg (bryllup kan jo fort bli kjedelig) og de fikk snakket med mange fler enn de som satt rundt dem. Hver gang det skulle holdes tale slo toastmaster i en klokke og så gikk det 5 minutter før talen startet. Da fikk alle mulighet til å sette seg Vi skrev i innbydelsen hva vi skulle servere. Lykke til med bryllupsfesten. Husk at det er deres dag og det er dere som bestemmer Men det er klart som noen sier det kan være alergikkere sjekk opp og hør med dem hva de sier
Vannmann35 Skrevet 8. april 2007 #14 Skrevet 8. april 2007 Jeg elsker sjømat, så jeg synes det høres topp ut! Var selv i et bryllup i sommer hvor det var dette på menyen + hummer og blåskjell, men ikke laks. Vi kommer også til å servere den samme menyen, men i tillegg ha forskjellig vilt. Dette slik at alle kan få servert noe de liker og kan ha. F.eks. er svigerfar allergisk mot jod - noe som gjør at han må holde seg unna fisk og sjømat, det er også noen som ikke liker sjømat, samt at gravide bør være forsiktig med dette.
Joikaboll@ Skrevet 8. april 2007 #15 Skrevet 8. april 2007 Høres kjempeflott ut, men ville nok skrevet i innbydelsen at det er skalldyr i tilfelle allergi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå